زیبایی خیال انگیز گردنه الماس به خلخال

W W W . D I D S H A H R . I R

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، گردنه‌ای الماس با بیش از دو هزار متر ارتفاع در جاده خلخال به اسالم که یکی از گردنه‌های سخت گذر به شمار می‌رود اما در سرسبزی و طراوت بهار و تابستان با طبیعت بی‌نظیر خود گردشگران به سوی خود فرا می‌خواند.

هر فصل این منطقه به‌ نوبه‌ی خود این مسیر را می‌آراید و زینت بخش گردنه الماس می‌شود؛ در بهار چرای رمه‌های گوسفند و صدای زنگوله‌ها و گیاهانی که تازه جانی می‌گیرند، در تابستان مهمانی ابرها در مراتع سرسبز و زیبایی بی‌نظیر جنگل‌ها و پیوند آسمان با زمین، پاییز با جلوه هزار نقش و رنگ و نوازش چشم‌ها با نارنجی، زرد و قهوه‌ای و زمستان و حریر برف بر تن زمین.

دشت شقایق در ماه اردیبهشت و خرداد یکی از زیبایی وصف ناپذیر این گردنه را به تصویر می کشد. این دشت در نزدیکی گردنه الماس قرار دارد که جزو معروف ترین مناطق توریستی در مسیر جاده اسالم به خلخال می‌باشد.

در گردنه الماس علاوه بر گُل‌های شقایق وحشی می‌توانید در کلبه های چوبی اقامت داشته باشید و از غذاهای محلی مردم نوش جان کنید.

اگر مقصد شما گردنه الماس می‌باشد، خوب است که دوربین عکاسی خود را آماده کنید و از گله اسب های وحشی و گل های صحرایی عکس های زیبایی بگیرید.

همه‌‌ این زیبایی‌ها گوشه‌ای از قدرت و هنر خداوند و نعمتی برای زمینیان است؛ هر وقت از سال آغوش پر مهر و زیبای گردنه الماس به روی گردشگران باز است تا با دوری از شلوغی و آلودگی شهرها دمی در هوای تازه و طبیعت بی‌نظیر آن نفسی تازه کنند و در آرامش بی‌بدیل این گردنه غرق شوند.

اسالم - الماس

 

جاده خلخال الماس

اسالم خلخال


گردشگری خلخال | مناطق طبیعی خلخال


شماره خبر : 10905 - شنبه 12 بهمن 1398 ساعت 07:00:25
1400 copyright.