https://didshahr.ir/11891

اولین پل معلق شیشه قوسی شکل جهان در شهرهیر همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان اردبیل و حضور وزیر محترم میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

پل معلق شیشه ای هیر

به گزارش دیدشهر، اولین پل معلق شیشه قوسی شکل جهان در شهرهیر همزمان با سفر ریاست محترم جمهور به استان اردبیل و حضور وزیر محترم میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری افتتاح شد.

همت و تلاش و اراده نیروهای ایرانی برای ساخت پل رویایی در استان اردبیل

بهمن ماه ۹۶ بود که بنا به مطالبه مردم بهمن ماه سال شهر هیر دولتمردان مهندس حسین عباسی نیا و مهندس گنجعلی بیگ مو گروه مشاورین راهان سازه، سرمایه گذاران و همچنین مهندسان دیگر برای خلق اثری ماندگار وارد هیر شدند و بعد از بازدیدها و جلسات متعدد کلنگ نخستین پل تمام شیشه ای قوسی شکل جهان در ایران در شهرستان هیر به زمین زده شد. پروژه ای که همه می دانند تحولی عظیم از نظر گردشگری و اشتعالزایی در منطقه ایجاد خواهد کرد.

اینجا هیر بام شهر ایران شهر شکوفه های گیلاس با مردمانی مهمان نواز و با جمعیت بیش هزار نفر از قطب گردشگری ایران زمین است و دارای آثار تاریخی و فرهنگی و طبیعی بکر وبی نظیر است.

مهندسان و سرمایه گذاران و مردم همه دست به دست هم دادند و از همان ابتدا وحدت و یکدلی را برای اغاز چنین پروژه ای به نمایش گذاشتند.علی رغم همه مشکلات و سختی ها اما اراده ها برای اجرای این پل رویایی کم نبود و استین ها برای هرچه سریعتر اماده شدن پروزه بالا زده شد.

 

پل معلق شیشه ای هیر

 

همگان از اقدام جهادی و انقلابی مهندسان پروژه در کمترین زمان ممکن غافلگیر شدند مهندسانی که با توان ایرانی ابتکاری به خرج دادند که امروز از رقبای خارجی شان پیشه گرفتند.

تلاش و فعالیت شبانه روزی برای اجرای یک ابتکاری بی نظیر در شهر هیربه دستان توانگر نیروهای وطنی که سنگ صخره و کوه ها را درنوردیدند ادامه دار بود و در میان رود، کوه و آسمان چنین زیبایی را ترسیم کردند.

 

در این باره بخوانید:

پل معلق شیشه‌ای هیر؛ سازه‌ای زیبا در دل طبیعت اردبیل

پل معلق هیر؛ همنشینی سنگ، فولاد و شیشه برای خلق اثری ماندگار

پل معلق هیر، تجربه ای هیجانی در خاطرات

تصاویر پل معلق شیشه ای هیر

برای ثبت خاطرات دل انگیز و زیبای شما هم وطنان و گردشگران و داخلی و خارجی بر روی این پل هیجانی پروژه هیر نه تنها از نظر گردشگری و ساخت وساز تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد بلکه به میمنت و برکت این پروژه پل هیر پلی واسط هم خواهد بود برای بازگشت جوانان شهر هیر به منطقه وخاک مادری شان با این پل رویایی امروز شاهد بازگشت مهاجران به دیارشان هستیم و اکنون زمینه جوان فعال منطقه هم در این پل ۲۰۰ اشتعال فراهم شده.

ابتکاری بی نظیر از مهندسان وطنی در بین صخره ها برای خلق اثری شگفت انگیز

آری مهندسان بومی با اتکا به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارج نهادن به تولید وظرفیت داخلی کاری کردند کارستان که همگان از این زحمات بی وقفه به وجد آمدند.

 

پل معلق شیشه ای

 

نخستین پل تمام شیشه ای و قوسی جهان در هیر با مجموعه های پل بگ جامپ زیپ لاین هتل و مراکز خدماتی مراکز گردشگری تفریحی وانواع ورزش های هیجانی کودکانه و بزرگسالان در دو سایت آ و ب اجرا شده است که ۸۰ میلیارد تومان هزینه برای تکمیل آن شده و می شود ۲۱۶ متر عرض این پل رویایی به طول سانتی متری از کف دره ۸۰ و ارتفاع ۲۰۱ و با سطح شیشه ای لمینت لحظاتی هیجان انگیز را برای مردم و گردشگران از جای جای جهان و ایران رقم خواهد زد و عاشقان هیجان با قدم زدن برروی این پل که تلفیقی از دره کوه رودخانه و صخره است می توانند در کنار لذت هیجان شعف و آرامش راهم تجربه کنند.

اکنون بعد از دوسال تلاش همت و زحمات مهندسان و مسئولان این پروژه اماده بهره برداری است.

 

پل هیر

 

می دانیم که امروز راه اندازی این پل شور و امید را در منطقه ارمغان خواهد داد و خوشحالی و رضایت مردم و گردشگران تمام سختی ها را از جان سازندگان این پروژه به در خواهد کرد و به فراموشی خواهد سپرد.

چرا که هدف از همان ابتدا ایجاد شور و نشاط و ا مید در چشمان مردمان منطقه بود اما مهندسان و سرمایه گذاران پروژه تنها به ساخت این پل بسنده نمی کنند و از تلاش و همت برای سازندگی و آیادانی ایران کم نمیگدارند بلکه با برنامه ای هدفمند وراهبردی اینبار درصدد هستند تا آثار و پروژه های دیگر را در جای جای میهنمان به یادگار بگذارند.

این پروژه با مشارکت و همدلی شهرداری، اعضای شورای شهرهیر و همت مردم و خیرین بزرگوار شهرهیر ساخته شده است.

پروژه هیر نه تنها از نظر گردشگری و ساخت وساز تحولی عظیم در منطقه ایجاد خواهد کرد بلکه به میمنت و برکت این پروژه پل هیر پلی واسط هم خواهد بود برای بازگشت جوانان شهر هیر به منطقه وخاک مادری شان با این پل رویایی امروز شاهد بازگشت مهاجران به دیارشان هستیم و اکنون زمینه جوان فعال منطقه هم در این پل ۲۰۰ اشتغال فراهم شده است.

 

پل هیر

 

آری مهندسان بومی با اتکا به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر ارج نهادن به تولید وظرفیت داخلی کاری کردند کارستان که همگان از این زحمات بی وقفه به وجد آمدند.

این پروژه گردشگری در سفر رئیس‌جمهور و با حضور وزیر میراث فرهنگی نخستین پل تمام شیشه‌ای و قوسی جهان در هیر به بهره‌برداری رسید و این پروژه کم‌تر از دو سال بازه زمانی افتتاح شد.

علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی در این مراسم افتتاح اظهار داشت: با افتتاح این پروژه تحول عظیمی در بخش گردشگری و اقتصادی استان پدیدار می‌شود و منطقه هیر به یکی از قطب‌های گردشگری مهم کشور تبدیل می‌شود.

این پروژه کاملا به دست مهندسان و سرمایه‌گذاران بومی ساخته شده و حمایت از بخش خصوصی اولویت اساسی است تا فازهای بعدی این پروژه تکمیل شود.

 

 

 


مناطق گردشگری استان اردبیل|گردشگری استان اردبیل| گردشگری هیر | پل معلق شیشه ای هیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.