https://didshahr.ir/1235

مدیرکل بهزیستی اردبیل از ساخت خانه های کوچک برای معلولان خبر داد وگفت: 288 واحد مسکونی براین قشر استان در حال ساخت و 148 واحد نیز تحویل آنها شده است.

به گزارش دیدشهر، بهزاد ستاری در جلسه تجلیل از کارکنان فعال بهزیستی استان افزود: در حال حاضر مراکز نگهداری معلولان در دنیا با تعداد نفرات بالا منسوخ شده و جای خود را به خانه های کوچک شامل چند معلول با خدمات بهتر داده است.

وی بیان کرد: رویکرد سازمان بهزیستی این است که معلولان از جامعه فاصله نگیرند و همانند سایر مردم زندگی کنند.

وی گفت: در حال حاضر تعدادی از این خانه ها در استان دایر شده که حدود پنج نفر از معلولان در این خانه ها با حضور مددکار زندگی می کنند.

ستاری ادامه داد: حضور جمع زیادی از معلولان در مراکز نگهداری کار نگهداری و خدمات رسانی به این افراد را با مشکل مواجه کرده و آنها را از جامعه دور نگه می دارد.

وی افزود: معلولان در این خانه های کوچک همانند سایر افراد به کارهای روزمره از قبیل خرید کردن و حضور در فعالیت های اجتماعی سوق داده می شوند.

معلول

مدیرکل بهزیستی اردبیل با اشاره به ساخت مسکن برای معلولان و جامعه هدف گفت: در حال حاضر 288 واحد مسکونی براین قشر استان در حال ساخت و 148 واحد نیز تحویل آنها شده است.

ستاری به سایر اقدامات انجام گرفته برای تسهیل در زندگی معلولان اشاره کرد و افزود: در این راستا برنامه تامین مالی خرد اجرا شده و در قالب آن حمایت های مالی از روستاییان و زنان خانه داری که درآمد ضعیفی دارند، انجام شده است.

وی گفت: 326 گروه که شامل چهار هزار و 800 نفر می باشد در این طرح مشارکت کرده و از تسهیلات طرح تامین مالی خرد استفاده کرده اند.

وی تشریح کرد: این طرح با هدف ایجاد کسب و کار های خرد انجام گرفته و اشتغالزایی و درآمدزایی مناسبی برای زنان سرپرست خانوار و کشاورزان و روستاییان به دنبال داشته است.

در این جلسه از کارکنان بهزیستی استان که در کسب رتبه اول این سازمان در جشنواره شهید رجایی در سال گذشته تاثیر گذار بودند ، تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.