https://didshahr.ir/14621

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: توان تولید برق در استان سه برابر میزان مصرف است.

حسین قدیمی

حسین قدیمی اظهار کرد: توان تولید برق در استان اردبیل سه برابر مصرف است که با توجه به راه‌اندازی نیروگاه‌های متعدد در این استان تلاش‌مان بر این است تا علاوه بر تامین نیاز استان نیاز روشنایی سایر مناطق کشور را نیز به صورت خط سراسری تامین کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر همه شهرها و روستاهای استان اردبیل به برکت انقلاب اسلامی بهره‌مند از نعمت روشنایی هستند و تنها چند روستای زیر ۱۰ خانوار باقی مانده که برای آنها نیز انرژی پاک به شکل پنل‌های خورشیدی تحویل داده شده تا از نعمت برق بهره‌مند شوند.

بسته‌ تشویقی برای صنعتگران اردبیلی

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اردبیل ادامه داد: در آستانه فصل تابستان ما نشستی را با تولیدکنندگان و صنعتگران برگزار خواهیم کرد تا برنامه‌های تشویقی وزارت نیرو و شرکت توانیر را برای آنها تبیین کنیم که در صورت همراهی می‌توانند از این بسته‌های تشویقی و حمایتی استفاده کنند.

قدیمی افزود: در کنار صرفه‌جوئی و مصرف بهینه برق که در واحدهای تولیدی و صنعتی و همچنین بخش کشاورزی مدنظر قرار گرفته است، باید مشترکان خانگی و تجاری نیز نهایت صرفه‌جوئی را انجام دهند تا تابستان بدون قطعی و خاموشی را سپری کنیم.

 

کنتور برق

 

وی بیان کرد: در حال حاضر ۵۵۰ هزار مشترک از نعمت برق استفاده می‌کنند که با وجود رشد سه تا چهار درصدی مصرف سالانه پیش‌بینی می‌کنیم امسال مشکلی در تامین برق برای مشترکان مختلف نداشته باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق اردبیل گفت: همچنان در کشورمان و اردبیل مصرف انرژی بالا است و ما دو برابر متوسط جهانی و چهار برابر کشورهای پیشرفته برق مصرف می‌کنیم که ضرورت دارد در این زمینه با یک دقت نظر بیشتر مصرف خود را تعدیل کنیم.

قدیمی اصلاح الگوی مصرف و مدیریت را بسیار ضروری دانست و بیان کرد: باید به سمتی حرکت کنیم تا مصرف برق روند بهینه‌ای پیدا کند و عمده مصرف در بخش صنعت و سودآوری در این بخش باشد تا از این منابع خدادادی استفاده‌ای درست کرده باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.