https://didshahr.ir/15156

جنگل فندقلو بعنوان نگین گردشگری شهرستان نمین مطرح است.

بابونه فندقلوی نمین

 

به گزارش دیدشهر؛ منطقه نمونه گردشگری فندقلو که ۱۶ هزار هکتار وسعت دارد و شامل ۱۲ هزار هکتار مراتع سرسبز و ۴ هزار هکتار عرصه جنگلی است از جاذبه‌های مهم گردشگری در استان اردبیل به شمار می‌رود.

عرصه جنگلی فندقلو بخشی از جنگل های شرق استان اردبیل به شمار می‌رود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان بوده و از مناطق مهم گردشگری جنگلی است که به دلیل واقع شدن در نزدیکی شهر نمین و ۳۰ کیلومتری اردبیل و نیز گردنه زیبای حیران یک گردشگاه مهم در استان اردبیل به شمار می‌رود.

آن چه در قلب منطقه فندقلو با زیبایی‌های چشم‌نوازش هیجان هر چه بیشتر را برای گردشگران به ارمغان آورده و روح آنها را تلطیف می‌کند دشتی وسیع مملو از گل‌های سفید است که گویی بهار دامن سفید خود را بر گستره این دشت پراکنده است.

 

بابونه فندقلو

بابونه زینت بخش دشت فندقلو

آن چه بیش از هر چیزی مورد توجه گردشگران در این منطقه قرار می‌گیرد زیبایی‌های منحصر به‌فردی است که این گیاه به جنگل فندقلو داده به طوری که تا چشم کار می‌کند گل‌های بابونه همچون شال سفیدی بر این منطقه کشیده است.

دشت بابونه یکی از جاذبه‌های بی نظیر در کشور به شمار می‌رود که بهشتی غیرقابل وصف بوده و سالانه پذیرای گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری است چرا که در این دشت زیبا می‌توان به هر آنچه از زیبایی و طبیعت به ذهن خطور می‌کند، با چشم خود دید.

بعید است که گردشگری از هر سنی و گروهی در این منطقه حضور یابد اما در کنار لذت از زیبایی‌های دشت وسیع و پرگل بابونه، فرصت عکس و فیلم گرفتن از منطقه را از دست بدهد.

 

بابونه

 

دشت فندقلو به خاطر داشتن جاذبه‌های منحصر بفرد جنگلی، مرتعی و گردنه زیبای حیران با جذابیت های طبیعی متنوع قابلیتی بسیار ممتاز برای توسعه در صنعت اکوتوریسم دارد.

خاصیت درمانی بابونه

در کنار این زیبایی‌ها که گردشگران حاضر در منطقه از آن لذت می‌برند، مردم برای مصارف درمانی نیز از گل‌های بابونه و سایر گیاهان دارویی در منطقه جمع‌آوری می‌کنند چرا که خاصیت درمانی این گیاه برای بیماری‌های مختلف این گیاه را مورد توجه ویژه قرار داده است.

در این مورد بیشتر بخوانید: 

دشت بابونه فندقلو

فندقلو ؛ بهشت استان اردبیل

جنگل فندقلو وارث کهن طبیعت اردبیل

 

بابونه؛ گیاهی معطر و زیبا با بیش از ۱۵ خاصیت درمانی که به صورت خودرو به ارتفاع ۲۰ تا ۴۰ سانتیمتر در مراتع و دشت‌های منطقه جنگلی فندقلو می‌روید و با خاصیت‌های شناخته شده‌ای که دارد هم در داروسازی صنعتی و هم در طب سنتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

بابونه فندقلو

بابک رعنایی، کارشناس گیاهان دارویی در مورد خاصیت‌های درمانی گیاه بابونه می‌گوید: مقابله با افسردگی و اضطراب، تقویت هضم غذا، کاهش درد و التهاب، رهایی از احتقان، مصارف پوستی، بیماری‌های دهان و دندان، جلوگیری از بروز مشکلات قلبی، موثر در برابر سردردهای میگرنی، پیشگیری از سرطان، کاهش وزن، درمان عفونت، بهبود عملکرد هضمی دستگاه گوارش و بسیاری موارد دیگر از جمله خواص درمانی گیاه بابونه است.

او افزود: از این گیاه به صورت دم رده، اسانس و روغن مورد بهره برداری قرار می گیرد که با توجه به خاصیت‌هایی که دارد طرفداران زیادی داشته و یکی از گیاهان محبوب درمانی به شمار می‌رود.

 

بابونه

فندقلو ظرفیتی که باید معرفی شود

با توجه به موقعیت خاص شهرستان نمین و وجود گردنه بی نظیر و زیبای حیران و همچنین دارا بودن آب و هوای متبوع پذیرای گردشگران و میهمانان بسیاری از سراسر کشور است.

جنگل فندقلو بعنوان نگین گردشگری شهرستان نمین مطرح بوده و جشنواره بابونه نیز فرصتی برای معرفی هر جه بیشتر این منطقه جنگلی می باشد.

ظرفیت و پتانسیل های بالقوه گردشگری نمین، جنگل فندقلو و مراتع این منطقه را یکی از نعمت های عظیم الهی و خدادادی محسوب می شود و وجود این منطقه سیاحتی سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می کند.

 

بابونه

فصل بهار و اوایل فصل تابستان اوج زیبایی دشت بابونه است که همه ساله به مناسبت روز جهانی گل و گیاه در این منطقه در روزهای ۲۴ و ۲۵ خردادماه جشنواره بزرگی به نام جشنواره گل های بابونه برگزار می شود.

۱۹ گونه جنگلی متعلق به ۸ تیره و ۱۷ جنس در این منطقه شناسایی شده اند که از بین انواع شناسایی شده گونه های نادری نظیر فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بیدمشک وجود دارد که به ارزش منطقه می افزاید.

بابونه فندقلو

    https://didshahr.ir/15156

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.