https://didshahr.ir/16043

ویلادره سرعین داراری دو استخر جداگانه است که آب آن گاز دار بوده و گردشگران ضمن نوشیدن آب که خاصیت درمانی دارد در استخر آبگرم نیز آب تنی می کنند.

به گزارش دیدشهر؛ این آبدرمانی در روستای ویلادره که در ۳ کیلومتری شهر سرعین قرار داد در محیطی دلبازی احداث شده است.

آب چشمه های بیله دره سرد و از دسته آب‌هاى بیکربناته کلسیک سرد با ‌‍PH اسیدى و رسوبات خشک اندک است.

آب آبدرمانی ها در اصل سرد بوده و توسط موتورخانه گرم می شود.

استخر زنانه به تازگی احداث و استخر مردانه هم بازسازی شده است.

این آبدرمانی بعلت داشتن گاز CO2 محول در آب و نیز نوع ترکیب آن، آب می تواند به صورت استعال خارجی موجب ازدیاد ادار، فعالیت دستگاه تغدیه ای ، کند شدن ضربان نبض و سرانجام اتساع عروق می گردد.

خواص آب چشمه ویلادره سرعین

این آبدرمانی بعلت داشتن گاز CO2 محلول در آب و نیز نوع ترکیب آن، می تواند به صورت استعال خارجی موجب ازدیاد ادار، فعالیت دستگاه تغدیه ای ، کند شدن ضربان نبض و سرانجام اتساع عروق می گردد.

اثر روی بافت ها: آب این چشمه معدنی باعث گردش و تعویض آب درون سلولی و دفع مواد و سموم مضر بدن می شود و در امر تخلیه غذا و بهبود متابولیسم پروتیدها و دفع اسید لوریک می گردد.

اثر بر روی مجاری ادراری: مصرف آن باعث ازدیاد انقباظ های مجاری ادرار و در نتیجه ازدیاد مقدار ادرار شستوی خون و رسوبات کلیه ها می گردد.

اثر روی کلیه ها: به علت داشتن گاز و مواد خاصی موجب جذب سریع و گردش بیشتر آن در کلیه ها و باعث حرکت هر گونه جسم خارجی رسوب کرده و در آنها ازدیاد مقدار ادرار می شود.

اثر بر روی دستگاه گوارش: به علت داشتن املاح خاص و گاز CO2 موجب تسریع و هضم غذا در دستگاه گوارش و تاثیر بر روی حرکات دودی روده ها می شود و بر روی غده صفراوی اثر کرده و باعث کاهش بیلی روبین و سایر املاح موجود در خون ی شود.

 

آبدرمانی ویلادره

آبدرمانی ویلادره

آبدرمانی ویلادره

آبدرمانی ویلادره

آبدرمانی ویلادره

 

در این باره بیشتر بدانید:

ویلا دره سرعین؛ روستایی پر از غار و آبشار

ویلا دره سرعین به روایت تصویر

چشمه های درمانی ویلادره سرعین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.