https://didshahr.ir/16303

اکوکمپ «ملک سویی» طرحی نو درانداخته و با معماری سنتی- سنگی به یکی از جاذبه های منطقه تبدیل شده است.

ملک سویی دورنا

فیلم ارباب حلقه ها معماری جدیدی را به انسان معاصر نشان داد. بعد از این فیلم بود که بسیاری به سمت ساخت خانه های هابیت رفته اند.

به گزارش دیدشهر، در دامنه های سبلان هم سرمایه گذار رستوران سنگی ملک سویی، بعد از ساخت چند واحد خانه بومگردی به سبک چادرهای عشایر شاهسون، چند واحد هابیت را هم برای تجربه گردشگران به اقامتگاه های خود اضافه کرده است.

بومگردی هر چند ساخت و سازهای بی ضابطه زخم عمیقی به دامنه های سبلان زده اما اقامتگاه های بومگردی در این دامنه به امتیازهای آن افزوده است.

علاوه بر رستوران سنتی – سنگی ملک سویی و اقامتگا های بومی که از چادر عشایر شاهسوند هویت گرفته اند.

اکوکمپ درنا

آن طور که «روشن موذن زاده» یکی از مالکان این اکوکمپ خانوادگی می گوید آنها در طراحی این رستوران و مجمتع آبگرم نهایت سعی خود را کرده اند تا کمترین آسیب را به محیط زیست بزنند.

چادرهای «کمپینگ حرفه ای» هم در نزدیکی این رستوران قرار دارد تا گردشگران از این رستوران برای صرف غذاهای متنوع استفاده کنند.

«موذن زاده» سرمایه گذار مشگین شهری اعتقاد دارد این نوع معماری هم به جاذبه دامنه های سبلان اضافه می کند و هم چون معماری هابیت ها در داخل زمین است کمتر سطح دامنه را زخم می کند.

دورنا ملک سویی

اکو کمپ دورنا کجاست؟

اکو کمپ دورنا در منطقه ییلاقی مشگین شهر قرار گرفته است.

اکو کمپ عشایری دورنا در منطقه ییلاقی ملک سویی مشگین شهر احداث شده است.

برای رفتن باید وارد جاده گردشگری قینرحه بشوید بعد از طی ۱۸ کیلومترو بالاتر از روستای ناصرآباد( دیزو) این اکو کمپ قابل مشاهده است.

امکانات

وجود ارتفاعات و دسترسی آسان با وسایل نقلیه فضای مناسبی را برای دوستداران پرواز با پاراگلایدر فراهم نموده است.

اکو کمپ عشایری دورنا شامل سوئیت های اقامتی گرد و چادرهای عشایر است که امکان اقامتی شگفت انگیز را فراهم می کند.

ضمنا رستورانی با امکان طبخ غذاهای ایرانی و غذاهای گیاهی و تفریحات هیجان انگیزی مثل اسب سواری و دوچرخه سواری، پرواز با پاراگلایدر و اسکی از جمله خدمات و امکانات اقامتگاه بومگردی عشایری دورناست.

اکوکمپ دورنا

اگر علاقه مند به تفریحات و ورزش های زمستانی باشید، مجتمع گردشگری دورنا محلی برای اقامت خانواده ها و لذت بردن از تفریحات زمستانی می باشد و همچنین کوه های تمام پوشیده از برف منطقه، از بهترین مسیرها برای علاقه مندان به اسکی به شمار می آید.

با اینکه این اقامتگاه مجهز به آبدرمانی سنتی است در پایین دست هم بیش از ۱۰ آبدرمانی وجود دارد که شما می توانید از خستگی روزانه رهایی یابید.

در مجاورت دره ی شگفت انگیز “جهنم دره” و در حدفاصل ۸۰۰ متری آبشار زیبای” گور گور “قرار دارد و یکی از بهترین گزینه ها برای اقامت در طبیعت بکر است.

دامنه سرسبز و وصف ناپذیر سبلان از جمله مناطق ییلاقی ایران می باشد که شامل مناطق بکر و دست نخورده و تاریخ کهن چند هزار ساله آذربایجان است.

اکوکمپ درنا

 

مطالب پیشنهادی سایت دیدشهر برای خوانندگان این مطلب

رقص آذری در آبدرمانی دورنای مشگین شهر

ملک سویی، آبگرمی صددرصد طبیعی در آغوش سبلان

گورگور؛ آبشاری با صدای غران

جهنم دره سی مشگین شهر با قندیل‌های یخی

معرفی آبدرمانی های مشگین شهر

 

دورنا

دیدگاه ها

  1. عرفان گفت:

    😍⁦❤️⁩⁦♥️⁩

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.