https://didshahr.ir/16592

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: با هدف ارتقای ایمنی راه‌های ارتباطی استان امسال هزار و صد کیلومتر از محورهای مواصلاتی خط‌کشی و علایم هشداردهنده جدید نصب می‌شود.

کلیم الله وثوقی

 

کلیم‌الله وثوقی در بازدید از محورهای ارتباطی شهرستان خلخال با بیان اینکه راهداران برای ارتقای ایمنی همه جاده‌های استان شبانه‌روز در تلاش هستند، افزود: با هدف ایمن‌سازی راه‌ها امسال راه‌های مه‌گیر خلخال به اسالم و پونل نیز تجدید خط‌کشی خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۲۳۵ کیلومتر از محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سه ماه گذشته تجدید خط‌کشی شده است، اظهارداشت: محدودیت‌های اعتباری و افزایش قیمت رنگ و اقلام موردنیاز خط‌کشی سطح راه‌ها مانع از اجرای طرح ارتقای ایمنی راه‌های استان نشده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل همچنین از شناسایی، قلع و قمع و جلوگیری از ۱۶۰ مورد تجاوز به حریم راه و ساخت وسازهای غیرمجاز در استان خبر داد و گفت: از این میزان ۷۲ مورد ساخت و ساز غیرمجاز شناسایی، به ۷۰ مورد توقف و اخطار ساخت صادر شده و ۱۸ مورد دیگر نیز با هماهنگی و اخذ دستور قضایی در فصل بهار قلع و قمع شد.

وثوقی حفاظت و صیانت از راه و حریم آن را خط قرمز راهداری دانست و بیان‌کرد: با تلاش راهداران سخت‌کوش استان اردبیل ۴۴۸ کیلومتر حریم راه تسطیح و تیغ‌زنی شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل با بیان اینکه امسال ساخت و توسعه راه‌های روستایی جزو اولویت‌های اصلی راهداری است، افزود: با ایجاد زیرساخت‌های لازم از جمله بهبود راه‌های ارتباطی ، تردد روستاییان تسهیل و مهاجرت اهالی روستاهای مناطق مختلف استان به شهرها کم‌تر شده است.

دبیر کمیسیون مدیریت اجرایی ایمنی حمل و نقل استان اردبیل همچنین بهسازی و تکمیل۲۷ کیلومتر از راه روستایی خلخال را در قالب طرح ابرار یادآور شد و گفت: با حل مشکل کارخانه‌های تولید آسفالت منطقه بزودی عملیات اجرایی پروژه‌های آسفالت راه روستایی این شهرستان آغاز می‌شود.

وی اظهارکرد: در کنار اجرای پروژه‌های آسفالت راه روستایی در سال جاری اجرای عملیات روکش آسفالت راه‌های بین‌شهری خلخال از جمله راه خلخال به گیوی ،هشجین و شاهرود در دستور کار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان اردبیل ۶ هزار و ۳۷۳ کیلومتر راه ارتباطی دارد، گفت: از این میزان چهار هزار و ۷۵۱ کیلومتر راه روستایی است که ۲ هزار و ۷۳۶ کیلومتر آن آسفالته و مابقی نیز راه شوسه و خاکی است.

وی بر فرهنگ‌سازی جهت کاهش حوادث رانندگی جاده‌ای و رعایت قوانین از طریق استفاده از ظرفیت خبرگزاری‌ها و رسانه ملی تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها به عنوان یکی از ابزارهای اطلاع‌رسانی می‌توانند با فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی در کنترل و کاهش تصادفات جاده‌ای نقش مهمی ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.