https://didshahr.ir/4712

حمام ظهیرالاسلام، که نام دیگر موزه‌ی تاریخی و مردم شناسی اردبیل است که روایت گر تاریخ این اردبیل می باشد.

موزه مردم شناسی

مجموعه سازی برای انسان امری فطری بشمار می رود، موزه نیز یکی از این مجموعه است که همواره یکی از جاذبه های گردشگری توریستی بشمار می رود، موزه مردم شناسی اردبیل نیز همواره علاقه مندان خود را برای بازدید داشته و دارد.

به گزارش دیدشهر، معماری بناهای تاریخی خود گویای تاریخ یک منطقه هستند و تبدیل حمام به موزه مردم شناسی حرکت مثبتی برای آشنایی گردشگران با فرهنگ و آداب و رسوم اردبیل است.

موزه مردم شناسی اردبیل در حمام آقانقی بازگو کننده میراث کهن و هویت تاریخی مردمان این خطه از سرزمینمان ایران است، قدمت این بنا به اواخر قرن هفتم هجری و دوره صفویه ویا قبل آن برمی گردد.

موزه مردم شناسی

حمام آقانقی، توسط فردی به نام «ظهیرالاسلام» و در دوره‌ی حاکمان ایلخانی احداث شده است که با گذشت ۲ قرن از زمان ساخت، قسمت‌های مختلفی به آن افزوده شد، این حمام در دوران حکومت قاجاریان، توسط «آقانقی موتمن‌الرعایا»، خریداری شد و مورد مرمت و بازسازی قرار گرفت.

«حمام ظهیرالاسلام»، نام دیگر این موزه‌ی تاریخی است که در بین مردم و گردشگران شهرت یافته است.

موزه مردم شناسی

در این موزه، می‌توان انواعی از مجسمه‌ با پوشش محلی مردم اردبیل، آثار و دست‌نوشته‌هایی از تاریخ، فرهنگ و هویت این ناحیه از کشور را مشاهده کرد.

این موزه در میدان عالی قاپو ابتدای خیابان سعدی قراردارد و در سال ۱۳۷۸ توسط اداره میراث فرهنگی مرمت و بازسازی شده و به موزه مردم شناسی تبدیل شده است.

موزه مردم شناسی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.