https://didshahr.ir/4727

روستای آلیله در حدود ۱۰کیلومتری شرق شهر گرمی قرار دارد که آب و هوای مساعد، وجود گورستان بزرگ تاریخی، جنگل‌های موجود در منطقه، غار و یخچال‌های طبیعی در ارتفاعات شمال این روستا و طبیعت بکر آن از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

روستای آلیله

 

به گزارش دیدشهر، روستای آلیله دارای آب و هوای مساعد، وجود گورستان بزرگ تاریخی، جنگل‌های موجود در منطقه، غار و یخچال‌های طبیعی در ارتفاعات شمال این روستا و طبیعت بکر آن از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است.

 

آلیله

 

وجود گورستان بزرگ و تاریخی که احتمالاً مربوط به مسافران جاده ابریشم “اپیک یولو” است، یکی از مهمترین گردشگری این منطقه است.

در این باره بخوانید:

آلیله، روستایی زیبا در مرز کشور آذربایجان

شرایط آب و هوایی مساعد و متفاوت با سایتهای دیگر استان وجود غار و یخچال طبیعی ، نظام طبیعی حاکم و جنگلهای موجود در این سایت ، ارتفاعات شمال روستای آلیله که از نظر توپوگرافیکی برای فعالیتهای اسکی روی چمن بسیار مناسب می باشد از جمله نقاط قوت توریستی این منطقه به شمار می روند.

 

آلیله گرمی

 

آثار جاده ابریشم در خط الراس ارتفاعات مشرف براین ناحیه آثار و بقایای سنگرهای باقی مانده از جنگ قشون ایران وروسیه و خط مرزی در شرق سایت ونیز منظره چشم نواز جنگلی جمهوری آذربایجان مجموعاً ارزش توریستی و تفرجگاهی روستای آلیله را تقویت می کند.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری گرمی | روستای گردی استان اردبیل | روستای آلیله

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.