https://didshahr.ir/5598

دریاچه نئور با بیش از ۲۲۰ هکتار زیستگاه بسیاری از پرندگان و ماهی قزل آلا است.

به گزارش دیدشهر؛ دریاچه نئور در فاصله ۴۲ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۴۸۰ متری از سطح دریا قرار دارد.

البته اگر در فصل بهار که فصل پرآبی است، تماشاگر این دریاچه باشید، دریاچه واحد و یکدستی را مشاهده می کنید که ارتفاع عمیق ترین نقطه آن پنج متر است و از پیوست دو دریاچه کنار هم به وجود آمده است. بارش نزولات آسمانی در فصل زمستان و بهار و جوشش چشمه های متعددی که در کف دریاچه و اطراف آن قرار گرفته و از دل مراتع ییلاقی راهی به سوی دریاچه پیدا می کند، دو دریاچه را آنچنان سیراب و سرریز می کند که فاصله از میانشان برداشته شده و اتحاد و یگانگی را به نمایش می گذارند.

بهار فصل بازگشت پرندگان مهاجر و جان گرفتن دوباره طبیعت نئور می‌باشد.

بارندگی مناسب و وجود چشمه های فراوان سبب پایداری وضعیت دریاچه شده ضمن آنکه هوای مطبوع منطقه زمینه بسیار مناسبی برای جذب گردشگر خصوصا در اوقات گرم سال را فراهم کرده است. این منطقه دارای پوشش گیاهی متنوعی از گیاهان خشکی زی و آبزی است.

این دریاچه همچنین محل مناسبی برای پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان است و اگر در فصل بهار و تابستان مسافر آن باشید، می توانید در هوای مطبوع منطقه مهمان یک پرس قزل آلای رنگین کمان این دریاچه باشید که از نظر کیفیت و خوشمزگی شهرت جهانی دارد.

شهرت همین دریاچه باعث شده تا هر سال عده زیادی از مردم را برای ماهیگیری و کوهنوردی و استفاده از مناظر بدیع و بی نظیر منطقه و هوای خنک و مطبوع آن به این سمت می کشاند.

راه اصلی دسترسی دریاچه نئور جاده روستایی آسفالته به طول ۱۳ کیلومتر می باشد که از کیلومتر ۲۹ جاده بین شهری اردبیل – خلخال در محل قریه بودالالو به طرف شرق منشعب می شود.

درباره دریاچه نئور بیشتر بدانید:

نئور؛ دریاچه طبیعی با آبی شیرین

دریاچه نئور، دریاچه ای زیبا در دلهای کوه های باغرو

نئور، دریاچه ای زیبا و زلال در دره های سبز

 

دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور

دریاچه نئور

نئور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.