https://didshahr.ir/8562

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل با اشاره به اینکه بازدید از مناطق درحال کاوش فراهم شده است، گفت: نتیجه مشاهده و بازدید گردشگران می‌تواند منجر به معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی استان شود.

 

مرمت و حفاری مناطق باستانی

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، نادر فلاحی در بازدید از عملیات کاوش مسجد عتیق اردبیل افزود: پیش از این امکان بازدید از عملیات کاوش برای شهروندان فراهم نبود اما در نظر داریم زمینه بازدید از عملیات کاوش را با هدف معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی فراهم کنیم.

او اضافه کرد: با آماده‌سازی شرایط بازدید شهروندان و گردشگران می‌توان عموم مردم را در جریان تلاش‌های باستان‌شناسان در احیای آثار تاریخی و هویت استان قرار داد.

کشف بیشتر هویت  استان اردبیل با کاوش مناطق تاریخی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با توجه به جذابیت بازدید از عملیات کاوش آثار تاریخی، نتیجه مشاهده و بازدید گردشگران می‌تواند منجر به معرفی هرچه بیشتر آثار تاریخی استان شود.

فلاحی با اشاره به کاوش در محوطه جمعه مسجد (مسجد عتیق اردبیل) گفت: تاکنون کاوشی با این حجم از ترانشه‌برداری در استان تجربه نشده است.

وی تاکید کرد: لایه‌نگاری و مطالعات انجام شده آثاری از دوره اشکانی، سلجوقی،صفوی، قاجار و پهلوی بدست آمده و بیانگر اهمیت این بنای تاریخی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با کاوش محوطه‌ها و آثار تاریخی می‌توان هرچه بیشتر هویت و گذشته تاریخی این استان را مطالعه کرد.


گردشگری استان اردبیل | میراث فرهنگی اردبیل | نادر فلاحی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.