https://didshahr.ir/8737

فینارود منطقه‌ای است که می‌توان جنگل و کوهستان و مرتع را در یک نگاه به وضوح دید و قرار گرفتن دریاچه سد فینارود در بالادست این منطقه زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

فینارود

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، در کنار مناطق زیبایی بی‌نظیر طبیعت منطقه گردشگری تفرجگاه اندبیل، ازنا خلخال و…. یکی از مناطقی که مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است، منطقه فینارود است.

این منطقه در فصل بهار و تابستان و پاییز مورد استقبال طبیعت‌گردان، گردشگران و تورهای مسافرتی است و در حال حاضر با ایجاد زیرمجموعه‌های اقامتگاهی مناسب در خلخال این استقبال به بیشترین حد خود رسیده است.

 

فینارود

طبیعت زییای فینارود

منطقه گردشگری فینارود خلخال یکی از زیباترین مناطق گردشگری بکر در جنوب شهر خلخال در بالادست روستای خوجین به زبان محلی فیین واقع شده است.

این منطقه به عنوان یکی از دالان‌های آب و هوایی خلخال با مطبوع‌ترین آب و هوا و چشم‌اندازهای جنگل، مرتع و کوهستان دریچه‌ای به زیبایی‌های خلخال است.

در لحظه ورود به این منطقه با مشاهده مه غلیظ موجود در ارتفاعات منطقه به اطمینان می‌توان این منطقه را روزنه‌ای به زیبایی‌های شهرستان خلخال در جنوب استان اردبیل عنوان کرد.

جنگل فینارود و زییایی وصف ناپذیر درختان بلوط

جنگل های منطقه گردشگری فینارود خلخال علاوه بر جاذبه های بکر طبیعی و وجود درختان بلوط و میوه و گل نسترن زیبایی خاصی را در دید طبیعت گردان پدید آورده است.

 

فینارود

دریاچه فینارود

شاید در نگاه اول به این تصاویر همه در ذهنتان یک منطقه جنگلی را تصور کنید ولی جنگل های زیبای فیناورد خلخال در بین دو شهرستان خلخال و طالش زیبایی بی بدیل دارد.

در واقع منطقه گردشگری فینارود خوجین در بالادست به جنگل‌های جنوب خلخال متصل می‌شود که بعد از گذشت این جنگل به محدوده جنگلی طالش مسیر پیاده‌روی وجود دارد.

در این باره بخوانید: 

فینارود؛ زیباترین منطقه گردشگری خلخال

این منطقه با آب و هوای مطبوع و خنک و چشم‌اندازهای جنگلی و مرتعی زیبایی خیره‌کننده‌ای داشته که در فصل بهار و تابستان به علت سرسبزی و طراوت این منطقه پای خیلی از گردشگران را به این منطقه می‌کشاند.

 

فینارود

سد فینارود

در آغازین نقطه جنگل، درختان بلوط و در بطن جنگل درختان مثمر، گلابی وحشی، ازگیل،گل نسترن ، فندق وسایر ارقام قابل مشاهده است.

در واقع فینارود منطقه‌ای است که می‌توان جنگل و کوهستان و مرتع را در یک نگاه به وضوح دید و قرار گرفتن دریاچه سد فینارود در بالادست این منطقه زیبایی خاصی به این منطقه داده است.

وجود گیاهان دارویی غنی در این منطقه احساس خوشایندی به گردشگران داده به طوریکه برخی از گردشگران به تهیه گیاهان دارویی در دل طبیعت این منطقه پرداخته و از آب و هوا و زینت طبیعی گل و گیاه فینارود بهره‌مند می‌شوند.

در ارتفاعات این منطقه گردشگری با تلاش منابع طبیعی و آبخیزداری نهال‌کاری‌های درختان بادام و سایر گونه‌های جنگلی کاشته شده تا با اتصال این منطقه به جنگل‌های طبیعی پوشش گیاهی منطقه حفظ شود.

سد فینارود تلاقی جنگل و کوهستان 

بعد از گذر از جنگل های زیبا فینارود به دریاچه ای زیبا به همین اسم می رسیم.

 

فینارودسد فینارود

این منطقه گردشگری از شهر خلخال ۴ کیلومتر فاصله و مرکز استان ۱۱۰ کیلومتر فاصله دارد از شهر اسالم برای دیدن این منطقه باید ۶۵ کیلومتر طی کرد.

دریاجه سد فینارود خلخال در جوار جنگل های روستای خوجین خلخال قرا رگرفته و این دریاچه به لحاظ آب شدن برف های جنگل از رودخانه های آن پر شده وا کنون یک فضای زیبای بهاری در این منطقه حاکم است.

 

در این باره ببینید: 

طبیعت زیبای سد فینارود شهرستان خلخال

 

یکی از اصلی ترین ذخیره گاه های گونه های جنگلی و جانوری و حیات وحش منطقه گردشگری فینارود خلخال است که با داشتن دریاچه سد فینارود مکانی زیبا در فصل بهار و تابستان برای گردشگری و تفریح است.

 

فینارود

نمایی از نهر فینارود

منطقه گردشگری فینارود خلخال که با وجود چندین سد و بند تاخیری کوچک برای حفظ و ذخیره منابع زیرزمینی آب‌ در حال تکامل است همه ساله پذیرای میهمانان و گردشگران زیادی از مناطق مختلف کشور است.

آب این سد که با گذر از جنگل و کوهستان در این سد ذخیره می شود همه ساله میزبانی برگزاری جشنواره های ماهیگیری باتک قلاب را در شهرستان خلخال فراهم می کند.

 

فینارود

ماهی گیری در سد فینارود

در پایان دست این منطقه گردشگری زمین‌های کشاورزی اهالی روستای خوجین قرار گرفته که در سال‌‌های اخیر بحث آبیاری قطره‌ای و بارانی با بهره‌گیری آب موجود در این منطقه برای کشاورزان برنامه‌ریزی شده است.


منطقه فینارود خلخال را بیشتر بشناسید

فینارود، نگین زیبای طبیعت خلخال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.