https://didshahr.ir/9378

حفاظت و احیای دریاچه نئور که نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی، تامین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی منطقه دارد، از اولویت های کاری حفاظت محیط‌ زیست استان قرار گرفته است.

 

دریاچه نئور

حفاظت و احیای دریاچه نئور جزو اولویت های اساسی اداره محیط زیست استان اردبیل است.

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، سعید شهند در بازدید از منطقه حفاظت شده نئور با اشاره به اهمیت تالاب‌ها و ارزش اکولوژیکی آنها گفت: تالاب نئور به‌ عنوان یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی و منطقه نمونه گردشگری استان نقش مهمی در حفظ تنوع زیستی، تامین آب شیرین و حفظ تعادل زیستی منطقه دارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست استان اردبیل افزود: عملیات حفاظت و احیای دریاچه نئور در اولویت کاری حفاظت محیط‌ زیست استان قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تالاب نئور بخشی از منطقه حفاظت شده لیسار و جزو مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست می‌باشد، گفت: مدیریت زیست بومی تالاب نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه‌ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

شهند همچنین در بازدید از پاسگاه محیط‌بانی منطقه حفاظت شده نئور اظهار داشت: محیط‌ بانی از جمله مشاغل حساس، پرمسئولیت و خطرناک است که افراد عاشق، دلسوز و فداکار را در این حوزه طلب می‌کند.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل قرار دارد و بزرگ‌ ترین دریاچه آب شیرین استان اردبیل به‌ شمار می‌رود.

این دریاچه با مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار و عمق متوسط ۶ متر، در ارتفاع ۲ هزار و ۵۰۰ متری از سطح دریا واقع شده است.

عمق متوسط این دریاچه پنج متر است که در برخی مناطق عمیق‌تر می‌شود.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری نمین | دریاچه نئور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.