تاکید به ضرورت نگاه تخصصی به فعالیت راهنمایان گردشگری

W W W . D I D S H A H R . I R

میراث فرهنگی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، برای اولین بار تربیت راهنمایان گردشگری سلامت در استان مرزی اردبیل که یکی از مقاصد گردشگران سلامت است، برنامه ریزی شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان در جلسه ساماندهی راهنمایان گردشگری اردبیل تصریح کرد:این مهم به دلیل قابلیت های استان در حوزه گردشگری سلامت عملیاتی خواهد شد.

صغری فرشی با بیان اینکه اردبیل یکی از مقاصد گردشگری سلامت است، گفت: آب و هوا، شرایط اقلیمی، آب های درمانی و در مجموع زیرساخت ها و امکانات درمانی این استان را به عنوان یکی از مقاصد سفر گردشگران سلامت ساخته است.

وی ادامه داد: به منظور رونق گردشگری سلامت و معرفی اردبیل به عنوان قطب سفرهای درمانی تربیت راهنمایان گردشگری سلامت مورد تاکید است و با همکاری نهادهای دولتی و خصوصی مجری، این طرح عملیاتی خواهد شد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به تردد سالانه ۱٫۵ میلیون گردشگر خارجی از مرز بیله سوار اشاره کرد و افزود: تربیت راهنمایان سلامت موجب هدایت مسافران سلامت به استان و تقویت اقتصاد گردشگری استان خواهد شد.

آموزش راهنمایان گردشگری ضرورت گریز ناپذیر است

فرشی اضافه کرد: آموزش راهنمایان گردشگری ضرورت گریز ناپذیر است و با توجه به اینکه راهنمایان به عنوان مجریان بسته های سفر و سفیران فرهنگی استان هستند، آموزش راهنمایان مورد تاکید است.

وی با تاکید به ضرورت نگاه تخصصی به فعالیت راهنمایان گردشگری، بیان کرد: در عین حال ارتقا دانش اجتماعی افراد به عنوان مخاطبان سفر و ارتقا مسئولیت پذیری اجتماعی در قبال محیط زیست و طبیعت، با تقویت جوامع محلی می تواند منجر به رونق اقتصاد گردشگری شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان به ضرورت دانش افزایی سفر نیز تاکید کرد و گفت: لازم است بسته های مناسب سفر برای نهادهای اجرایی و عموم مردم تعریف شود.

فرشی همچنین از تشدید نظارت بر فعالیت تورهای گردشگری را یادآور شد و اضافه کرد: تعامل دفاتر و راهنمایان با اولویت مورد تاکید است.


گردشگری استان اردبیل | اخبار گردشگری | سایت گردشگری اردبیل | صغری فرشی


شماره خبر : 11163 - یکشنبه 10 آذر 1398 ساعت 22:10:16
1400 copyright.