۸ طرح بزرگ سرمایه گذاری اقتصادی در بخش گردشگری خلخال به بهره برداری می‌رسد

W W W . D I D S H A H R . I R

 

هتل

 

به گزارش دیدشهر؛ فرزاد کیسان در بازدید از طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال اظهار کرد: هدفگذاری شده تا سال ۱۴۰۰ به میزان ۵۰ درصد از طرح‌های سرمایه‌گذاری اقتصادی بخش گردشگری خلخال تکمیل شده و مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

او افزود: هم‌اکنون ۱۶ طرح بزرگ سرمایه‌گذاری اقتصادی در بخش گردشگری این شهرستان در حال اجراست و با برنامه‌ریزی انجام شده توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هشت طرح از مجموع این طرح‌ها تا سال آینده مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کیسان پروژه‌های احداث هتل پنج‌ستاره، مجموعه گردشگری پل معلق، طرح بوم‌گردی قصرهای چوبی در ازناو، مجموعه رفاهی، گردشگری و هتل سه‌ستاره رغائب در منطقه مجره، میهمان‌پذیر منطقه نمونه گردشگری الماس، مجموعه بوم‌گردی و گردشگری بام خلخال، هتل آپارتمان روستای شال در بخش شاهرود، هتل روستای هدف گردشگری گیلوان در ابتدای جاده شاهرود به ماسال در استان گیلان، مجموعه گردشگری و آبزی‌پروری رنگین‌کمان اندبیل و چند طرح تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری را از جمله طرح‌های در دست اجرای این شهرستان برشمرد.

 

ازناو

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: شهرستان خلخال با برخورداری از سه منطقه نمونه گردشگری ازناو و الماس در بخش مرکزی و منطقه نمونه امامزاده عبدالله کلور در بخش شاهرود همراه با واقع شدن پنج روستای هدف گردشگری از مجموع ۱۲ روستای هدف گردشگری استان اردبیل از قطب‌های بزرگ گردشگری این استان است که با افتتاح طرح‌های در حال اجرای گردشگری و اقامتی ضمن افزایش حضور مسافران و گردشگران، ۵۰ درصد ظرفیت اقامت میهمان به همراه زمان ماندگاری مسافر افزایش می‌یابد.

او عنوان کرد: هم‌اکنون ایجاد ۱۲ روستای هدف گردشگری جدید در خلخال در حال مطالعه بوده و با توجه به ظرفیت مناسب روستاهای منطقه برای اجرای طرح‌های بوم‌گردی تاکنون ۴۰ پروانه راه‌اندازی طرح‌های بوم‌گردی روستایی در این شهرستان صادر شده است.

کیسان با بیان اینکه با واگذاری امور منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال به سرمایه‌گذار بخش خصوصی این منطقه پس از سال‌ها انتظار مردم دارای متولی می‌شود، افزود: پس از واگذاری منطقه همه کارهای مربوط به کاربری‌های گردشگری، اقتصادی، ارائه خدمت گردشگری و نحوه سرمایه‌گذاری‌های اقتصادی از سوی سرمایه‌گذار متولی این تفرجگاه تعیین می‌شود.

 

ازناو

 

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل تصریح کرد: با عملیاتی شدن طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو خلخال پس از ۱۵ سال اجرای طرح‌های سرمایه‌گذاری گردشگری در این منطقه شتاب می‌گیرد.

او بیان کرد: طرح جامع گردشگری منطقه نمونه گردشگری ازناو بخشی از بازنگری طرح جامع گردشگری استان اردبیل بوده و هم‌اکنون تدوین آن به پایان رسیده و پس از طرح در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان و دستور استاندار اردبیل قابلیت اجرایی پیدا می‌کند.

کیسان گفت: در طرح ساماندهی تفرجگاه ازناو مشکلاتی از جمله مشکل روشنایی معابر، تاسیسات برق‌رسانی به تفرجگاه و همچنین تامین برق موردنیاز طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی، احداث سرویس‌های بهداشتی مناسب و پارکینگ خودرو بررسی شده و نسبت به برطرف شدن این مشکلات اقدام خواهد شد.

 

ازناو

معاون سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از تخصیص ۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سال‌جاری برای ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در تفرجگاه‌ها و مناطق نمونه گردشگری این شهرستان خبر داد و افزود: توسعه صنعت گردشگری به عنوان اولویت اول و محور توسعه خلخال در دستور کار قرار دارد.

او عنوان کرد: برای تسریع در روند سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری جلسات رفع موانع سرمایه‌ گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان در مراکز شهرستان‌ها برگزار و مسیر اجرای سریع طرح‌ها هموار می‌شود.


شماره خبر : 16877 - سه‌شنبه 7 مرداد 1399 ساعت 13:25:33
1400 copyright.