سفر در زمستان با رعایت نکات مهم و ضروری

W W W . D I D S H A H R . I R

زمستان

به گزارش دیدشهر؛ سفر به اردبیل در فصل زمستان هر چند سخت است ولی با اطلاعاتی که می توانید کسب کنید این سفر برای شما شیرین شده و سردی زمستان را به گرمای خاطره انگیز تبدیل خواهید کرد.

در این باره بخوانید: مناطق گردشگری استان اردبیل در فصل زمستان

سفر زمستانی به اردبیل ملاحظات خودش را دارد؛ زنجیر چرخ، پتو، غذای فاسدنشدنی اضافه و خودرویی که از لحاظ فنی امتحان پس داده باشد، از ملزومات این سفر است.

کیف کمک‌های اولیه در هر سفری مخصوصا خانوادگی نباید فراموش شود. نکته مهم آن است که وسایل این کهنه نباشند و کاملا مرتب در کیف چیده شوند. علاوه بر این، کیف باید در جای خشک بگذارید، آن را در سفرتان کاملا آب‌بندی کنید و در یک جای مشخص از خودرو قرار دهید.

در زمستان روی جوی‌های کوچک یا کناره رودها پل‌های برفی ایجاد شده که مستحکم به نظر می‌رسد، اما در واقع سست هستند. از روی آن‌ها عبور نکنید.

در بالارفتن از کوه، وقت عبور از برجستگی‌های برفی استحکام آن‌ها را چک کنید. چون خیلی از آن‌ها بوته‌ها یا سنگ‌های سست هستند که با گذاشتن پا حرکت خواهند کرد.

اگر مجبور به عبور از رودخانه شدید، جایی را انتخاب کنید که رد عبور حیوانات وجود دارد. چون حیوانات محکم‌ترین قسمت یخ را برای عبور انتخاب می‌کنند. بهترین کار آن است که چهاردست و پا بروید تا وزن‌تان روی سطح یخ تقسیم شود.

اگر نخواستید از داخل رودخانه عبور کنید، قبل از عبور مقداری خاک روی سنگ‌ها بپاشید تا با افزایش اصطحکاک احتمال سر خوردن‌تان کم شود.

در صورتی که مجبور به اقامت در کوهستان شوید، منطقه‌ای را انتخاب کنید که از نظر احتمال ریزش بهمن پایین باشد. یعنی مناطق شیبدار بدون درخت و سنگ را انتخاب نکنید. همچنین زیر درختان پربرف نمانید. بهتر است در کنار دیوارهای مستحکم بدون ریزش بمانید.

زمستان فندقلو

لباس اضافه گرم، جوراب اضافه و دستکش در مواقع خیس شدن لباس‌هایتان.

پانچو برای مواقع بارش و جلوگیری از خیس شدن خودتان و وسایلتان.

کبریت عایق شده با موم یا فندک و سوخت گرمایشی.

چراغ قوه، یخ شکن و عینک آفتابی و گِتر.

آجیل، کشمش و خرما که در زمان کم، انرژی زیادی به شما می‌رسانند.

کاور کوله تا مانع نفوذ آب به داخل کوله‌تان شود.

باتری شارژشده اضافه برای تقاضای کمک.

در صورتی که با خودرو سفر می‌کنید:

زنجیر چرخ، جعبه آچار خودرو و تسمه دینام یدکی.

نقشه مسیر، تجهیزات چک شده خودرو، چراغ خطر و کپسول آتش نشانی.

 

تیوب زمستان


 مناطق طبیعی استان اردبیل | تفریحات زمستانی استان اردبیل


شماره خبر : 18816 - یکشنبه 22 بهمن 1402 ساعت 01:42:13
1400 copyright.