سفری به شهر تاریخی اردبیل

W W W . D I D S H A H R . I R

شورابیل اردبیل

شهرستان اردبیل یکی از شهرهای تاریخی و سردسیر ایران است. از آستارا که می گذری گردنه زیبای حیران را با دره های عمیق و پردرخشش پیش روی داری و اتوبوس که راه می پیماید مثل این است که دارد اوج می گیرد و به قسمت های بالایی کوه می رود. گردنه پرپیچ و خم است و مه قسمت های بالایی کوه را پوشانده، بعد از ساعتی جاده از پیچ خارج می شود و از دور تابلوی سبز رنگی به چشم می خورد که رویش نوشته است: «به اردبیل خوش آمدید.»

در هوای گرم تابستان، هوای اردبیل خنک و دلچسب است. ما نیز تابستان سفری به این شهر تاریخی داشتیم و از نقاط مختلف آن دیدن کردیم. از جمله مکان های دیدنی شهر اردبیل مجموعه تاریخی بقعه «شیخ صفی الدین اردبیلی» است که نوه اش شاه اسماعیل صفوی مذهب شیعه را در ایران مذهب رسمی اعلام کرد. بر روی مزار شیخ صفی الدین گنبدی توسط پسرش صدرالدین ساخته شده که به گنبدالله الله معروف است. علت این نامگذاری نقش کلمه مبارک الله است که با آجرهای فیروزه ای بر روی گنبد ایجاد شده است. این مجموعه تاریخی دارای موزه زیبایی از اشیای دوره صفویه می باشد که بسیار دیدنی است.

پس از بازدید از اماکن تاریخی این شهر می توانید گردوغبار تاریخ را با آب گرم سرعین از تن بشویید و با قایق بر روی دریاچه های زیبای «شورابیل» و «نئور» که لذیذترین ماهی قزل آلای جهان با نام «رنگین کمان» در دریاچه نئور یافت می شود به گردش و ماهیگیری بپردازید، سپس در منطقه ییلاقی «فندق لو» بهشت را زیر پای خود احساس خواهید کرد آنگاه برای رفع گرسنگی یک کاسه داغ آش «دوغا» به همراه مقداری «سمی» (نان بربری) بخورید و در پایان سفر نیز عسل سبلان و حلوای سیاه را به عنوان سوغات برای دوستان و آشنایان خود ببرید. اگر شما هم به اردبیل سفر کردید حتما از بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و سایر نقاط این شهر تاریخی دیدن کنید.


گردشگری استان اردبیل | گردشگری اردبیل 


شماره خبر : 19069 - جمعه 12 دی 1399 ساعت 15:32:40
1400 copyright.