حفاری غیر مجاز در استان اردبیل شناسایی شد

W W W . D I D S H A H R . I R

حفاری

 

به‌گزارش دیدشهر؛ سرهنگ صابر افضل‌نیا اظهار کرد: در ۹ ماهه امسال با اقدامات انجام شده و گشت‌زنی‌ها در محوطه‌های تاریخی و باستانی ۲۴ حفاری غیرمجاز شناسایی شد.

او ادامه داد: از این موارد ۲۰ مورد مربوط به محوطه‌های غیرثبتی و چهار مورد در محوطه‌های ثبتی بوده که با شناسایی این حفاری‌ها، متخلفان در این حوزه دستگیر شدند تا رسیدگی قانونی لازم در مورد تخلفات آنها انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از دریافت ۳۵ مورد گزارش مردمی مرتبط با حفاری‌های غیرمجاز خبر داد و گفت: ارائه گزارش‌های مردمی نقش مهمی در جلوگیری از حفاری‌ها و برخورد با متخلفان دارد که انتظار می‌رودمردم در این زمینه بیش از گذشته مشارکت کرده و در صورت مشاهده موارد مشکوک مراتب را گزارش دهند تا در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.

 

حفاری

افضل‌نیا با اشاره به دستگیری ۷۴ متخلف در حوزه حفاظت از میراث‌فرهنگی در سطح استان بیان کرد: از این تعداد افراد ۱۷ نفر غیربومی و بقیه بومی استان بودند که برابر با مقررات این افراد تحویل دستگاه قضایی شدند.

او از شناسایی و جلوگیری از یک مورد تجاوز به حریم و ساخت و ساز غیرمجاز خبر داد و افزود: در این مدت چهار مورد خرید و فروش غیرمجاز اموال تاریخی و دو مورد کلاهبرداری و خرید و فروش اموال تقلبی نیز شناسایی و متخلفان در این زمینه دستگیر شدند.


شماره خبر : 19471 - پنج‌شنبه 25 دی 1399 ساعت 01:33:59
1400 copyright.