65 مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع دستی گرمی صادر شد

W W W . D I D S H A H R . I R

صنایع دستی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ علی حسین زاده اظهار کرد: توسعه گردشگری با توجه به قابلیت‌های شهرستان از مهمترین برنامه‌ها بوده که در این راستا اقدامات گسترده‌ای در 6 ماهه امسال انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی افتتاح کمپ گردشگری برزند گرمی، آغازعملیات روشنایی رینگ دور دریاچه گیلارلو، برگزاری کلاس‌های مجازی در حوزه گردشگری در رشته‌های بوم‌گردی و تورگردانی و آغازعملیاتی پروژه موزه عشایری و روستایی گرمی را از جمله اقدامات در این حوزه عنوان کرد.

او افزود: صدور سه مورد موافقت اصولی در حوزه سرمایه‌گذاری گردشگری، معرفی سه سرمایه‌گذار به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات کم‌بهره به مبلغ هشت میلیون ریال، افتتاح فاز دوم محوطه گردشگری جهانبخش، افتتاح سرویس بهداشتی و نمازخانه منطقه نمونه گردشگری داش‌دیبی، زیرسازی جاده دسترسی منطقه نمونه گردشگری دمولا شهرستان انگوت و زیرسازی جاده دسترسی ورودی منطقه نمونه گردشگری گیلارلو نیز در این مدت انجام شده است.

 

صنایع دستی گلیم

حسین‌زاده صدور65 مورد کارت پروانه تولیدی، صدور65 مجوز مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی، معرفی 33 نفراز فعالان انفرادی صنایع‌دستی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات مشاغل‌خانگی و برگزاری کلاس‌های حضوری در رشته‌های چرم‌دوزی دستی، گلی‌بافی و ورنی‌بافی را از فعالیت‌ها در بخش صنایع‌دستی شهرستان برشمرد.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان گرمی او در مورد اقدامات حوزه میراث‌فرهنگی گفت: افتتاح موزه باستان‌شناسی گرمی، 125 مورد بازدید از تپه‌های ثبتی و تاریخی برای جلوگیری از حفاری‌های غیرمجاز و 16 مورد دستگیری قاچاقچیان آثار تاریخی و تشکیل پرونده و تحویل به مقامات قضایی نیز در این بخش عملیاتی شده است.


شماره خبر : 21380 - یکشنبه 11 مهر 1400 ساعت 21:03:31
1400 copyright.