از بین بردن جای تاتو ابرو با لیزر عوارض دارد؟

W W W . D I D S H A H R . I R

تاتوی ابرو با تغییر الگوها و مد روز ممکن است با داشتن تاتوهای دائمی به مشکل بخورید.

از بین بردن تاتوی ابرو با استفاده از لیزر چگونه است؟

نحوه از بین بردن تاتو و رفع خال های سطح پوست با استفاده از لیزر تکنیکی کاربردی است و در صورتی که قبلاً موهای زائد بدن خود را با استفاده از لیزر از بین برده باشید، می‌توانید انتظارات مشابهی از این روش نیز داشته باشید. در هر دو روش از لیزر برای از بین بردن رنگدانه های پوست استفاده خواهد شد. با این تفاوت که برای از بین بردن تاتو، رنگدانه های جوهر به جای رنگدانه های مو مورد هدف قرار می‌گیرند.

طول موج لیزر مورد استفاده در محدوده‌ی نور قرمز یا مادون قرمز باعث تخریب رنگدانه شده و آن را از بین می‌برند. با انجام هر جلسه‌ی درمانی مقدار بیشتری از جوهر تاتو از بین رفته و تاتوی شما کم رنگ‌تر می‌شود. امروزه با پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه‌ی پاک کردن تاتو می‌توان با صرف نیمی از زمان لازم برای تکنیک‌های سنتی، تاتو را به طور کامل از بین برد. آیا از بین بردن تاتو دردناک است؟ اکثر افراد این روش را کمی دردناک می‌دانند. در طی درمان احساس می‌کنید که ضربات داغی به پوست شما وارد می‌شود.

از چه لیزری برای ازبین بردن تاتو ابرو استفاده می شود؟

امروزه در کلینیک های زیبایی متعدد استفاده از لیزر کیوسوئیچ (Q-Switch) که فناوری نوینی در این عرصه به حساب می‌آید استفاده می شود. لیزر کیو سوئیچ  با بهره گیری از طول موجی مناسب (1064 نانومتر) در کسری از ثانیه (5 تا 10 نانوثانیه) اثر تاتو و انواع لک را از روی پوست از بین می برد. از دیگر کاربردهای این نوع لیزر علاوه بر پاک کردن سریع و بی عارضه تاتو ابرو می توان به مواردی از جمله: رفع و درمان ملاسما، از بین بردن لکه‌های قهوه‌ای صورت، از بین بردن کک و مک، لکه‌های جای جوش، قارچ ناخن، از بین بردن خال‌های مادرزادی اشاره کرد.

اگرچه استفاده از این لیزر کم عارضه و تقریبا بی‌عارضه می باشد اما در مواردی ممکن است باعث ایجاد حساسیت، قرمزی و پوست پوست شدن گردد که البته به مرور زمان از بین می‌رود. بروز عفونت در اثر استفاده از این لیزر بسیار نادر است. در نظر داشته باشید که پس از جلسه درمانی با لیزر کیوسوئیچ باید از معرض نور مستقیم آفتاب اجتناب ورزید، هم چنین اگر عوارضی مانند حساسیت و قرمز شدن طولانی شدند باید حتما پزشک معالج را در جریان بگذارید.

از بین بردن تاتو با لیزر چقدر زمان خواهد برد؟

از بین بردن کامل تاتوی ابرو به ۱ تا ۵ جلسه‌ی درمانی نیاز خواهد داشت که به نوع جوهر، بافت پوست و تکنیک مورد استفاده به هنگام تاتو زدن بستگی خواهد داشت. برای از بین بردن تاتوهای زیبایی باید ابتدا این کار در ناحیه‌ی کوچکی از بدن تست شده و پس از گذشت ۴ هفته در مورد مناسب بودن این روش برای فرد تصمیم گیری شود.

چگونه باید برای از بین بردن تاتوی ابرو با لیزر آماده شد؟

قبل از انجام اولین جلسه‌ی درمان لازم است تا اقداماتی را انجام دهید. برای گرفتن بهترین نتیجه ضروری است که دقیقاً مطابق دستور پزشک خود عمل کنید.

پوست شما نباید برنزه یا آفتاب سوخته باشد (این امر شامل اسپری برنزه نیز خواهد شد). چند هفته قبل از درمان سعی کنید از خود در برابر نور خورشید محافظت کنید و به هنگام خروج از منزل از کرم ضد آفتاب استفاده کنید. به هنگام مراجعه برای هر جلسه‌ی درمانی حتماً آب کافی بنوشید. اگر سیگار می‌کشید الان بهترین زمان برای ترک خواهد بود. با ترک سیگار می‌توانید روند بهبودی خود را سریع‌تر و بهتر کنید.

تا چند روز قبل از درمان از تراشیدن موها، موم انداختن و لایه برداری در ناحیه‌ی مورد درمان خودداری کنید. همچنین مهم است که از داروهای ضد التهاب و آسپرین استفاده نکنید چراکه این داروها بعضاً باعث خونریزی می‌شوند. در طی جلسه‌ی مشاوره، تکنسین مربوطه دستورالعمل‌های قبل از درمان را به شما خواهد داد.

از بین بردن تاتوی خط چشم با لیزر

لیزر روشی مؤثر و بی خطر برای پاک کردن تاتوی خط چشم خواهد بود. اگر فکر می‌کنید که نزدیک شدن لیزر به چشم خطرناک خواهد بود تصور شما صحیح است. ایمن بودن لیزر تا حد زیادی به قدرت آن و مهارت و تجربه‌ی تکنسین بستگی خواهد داشت.

محافظت از چشم ضروری خواهد بود. راحتی بیمار با استفاده از یک عامل بی حسی موضعی بر روی پلک ها تأمین خواهد شد. پس از آن پماد بی حس کننده‌ی چشم بر روی آن استفاده شده و یک محافظ به طور مستقیم بر روی چشم قرار داده می‌شود. معمولاً زمان لازم برای رسیدن به بی حسی، بیش از زمان موردنیاز برای درمان خواهد بود.

عوارض جانبی پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر

پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر عملی سریع بوده و درد کمی خواهد داشت با این حال ممکن است عوارضی را به همراه داشته باشد. برخی از افراد شاهد قرمزی، تورم و تاول‌های کوچک در منطقه‌ی تحت درمان خواهند بود. در برخی از موارد نیز ممکن است پوست شما مقداری تیره یا روشن شود. این عوارض جانبی شایع هستند به خصوص تا چند ساعت پس از درمان ولی پس از آن برطرف خواهند شد. اکثر افراد با گذشت حدود ۲ هفته شاهد بازگشت پوست خود به حالت طبیعی خواهند بود.

چگونه می‌توان عوارض جانبی پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر را کاهش داد؟

به منظور گرفتن بهترین نتیجه لازم است تا مراقبت‌های پس از درمان را به نحو احسن انجام دهید. تا سه روز پس از درمان ناحیه را با پماد آنتی بیوتیک و گاز استریل بپوشانید و از مصرف مواد آرایشی در این ناحیه خودداری کنید. همچنین نباید از کرم‌های مختلف استفاده کنید مگر در صورت دستور پزشک. اگر از محصولات مراقبتی خاصی استفاده می‌کنید در مورد آن‌ها از پزشک خود سؤال کنید.

می‌توانید دوش بگیرید و ناحیه‌ی تحت درمان را شستشو دهید ولی از فشار زیاد آب پرهیز کنید. در این دوره مقادیر زیادی آب بنوشید و مصرف الکل را قطع کنید. هر چقدر سیستم ایمنی شما قوی‌تر باشد عوارض جانبی کمتری را تجربه خواهید کرد. همچنین باید تا حد امکان از نور خورشید دوری کنید. زمانی که قصد دارید از منزل خارج شوید نیز حتماً از کرم ضد آفتاب استفاده کنید.

روش‌های جایگزین برای پاک کردن تاتوی ابرو با لیزر

مؤثرترین روش برای پاک کردن تاتوهای صورت، لیزر خواهد بود و می‌تواند تاتو را به طور کامل از پوست شما حذف کند. روش‌های پاک کردن تاتوهای زیبایی مثل ابرو همگی با استفاده از لیزر بوده و شامل طیف وسیعی از تکنیک‌های مختلف می‌شوند. با این حال روش‌های جایگزینی برای پاک کردن تاتوی ابرو وجود دارند.

  • سالابراسیون: روشی دردناک و تهاجمی بوده که در منزل انجام شده و در طی آن لایه‌ی اپیدرم پوست تراشیده شده و سپس بر روی آن نمک مالیده می‌شود. این روش سنتی و نامطلوب بسیار خطرناک بوده و می‌تواند باعث درد شدید و باقی ماندن جای زخم شود.
  • کرم‌های پاک کننده‌ی تاتو: روش دیگری هستند ولی به دلیل حساس بودن ابروها ممکن است مواد شیمیایی موجود در آن‌ها باعث ناراحتی‌های پوستی این ناحیه شوند. این کرم‌ها دارای عوامل سفید کننده هستند که می‌توانند باعث مشکلات رنگدانه ای پوست شوند.
  • دستگاه‌های درم ابریشن خانگی: در صورت استفاده‌ی نادرست می‌توانند باعث باقی ماندن جای زخم شوند. این دستگاه‌ها با تراشیدن لایه‌ی سطحی پوست تاتو را کم رنگ می‌کنند (روشی مشابه سالابراسیون).

روش‌های خانگی پاک کردن تاتو مثل سالابراسیون، کرم‌های پاک کننده‌ی تاتو و روش‌های شبیه به تکنیک‌های حرفه‌ای مثل درم ابریشن همگی باعث عوارض جانبی مثل سوزش، تورم، خارش، باقی ماندن جای زخم، تغییر رنگ پوست و عفونت خواهند شد. به منظور جلوگیری از بروز این عوارض استفاده از لیزر برای پاک کردن تاتو توصیه می‌شود.

از بین بردن تاتوی ابرو با استفاده از لیزر چقدر هزینه خواهد داشت؟

طول درمان به متغیرهایی ازجمله نوع جوهر و اندازه‌ی تاتو بستگی خواهد داشت. از آن جایی که ابروها ناحیه‌ی کوچکی هستند احتمالاً نسبت به تاتوهای بدن به جلسات درمانی کمتری احتیاج خواهند داشت.

تعداد جلسات موردنیاز به هدف شما نیز بستگی خواهد داشت. می‌توان تاتو را به طور کامل از بین برد و یا بخشی از آن را پاک کرد. پاک کردن بخشی از تاتو برای افرادی که از تاتوی ابرو راضی بوده و تنها قصد تغییر شکل آن را دارند توصیه می‌شود.


شماره خبر : 22072 - چهارشنبه 22 دی 1400 ساعت 21:29:57
1400 copyright.