پلی بنام «اژدهای سفید» در ویتنام

W W W . D I D S H A H R . I R

پلی بنام «اژدهای سفید» در ویتنام

به‌تازگی پل شیشه ای «اژدهای سفید» به‌طول ۶۳۲متر بر فراز جنگلی در ویتنام افتتاح شده ‌است.

البته پیش از این پل هایی مشابه در آمریکا، کانادا، فرانسه، انگلستان، استرالیا، چین و هند هم ساخته شده‌اند و سالانه بازدیدکنندگان بسیاری از سراسر جهان قدم زدن روی پل‌های شیشه‌ای را تجربه می‌کنند.

کشور چین بیشترین پل‌های شیشه‌ای و منحصربه‌فردترین آن‌ها را ازنظر سازه در خود جای داده‌است.

خب برگردیم سراغ «باخ‌لانگ» که در ارتفاع ۱۵۰متری بر فراز جنگل دره‌ای سرسبز در پارک کوهستانی جزیره «موک‌چاو» و در فاصله بین دو قله‌ بلند صخره‌ای قرار دارد. کف پل از سه لایه شیشه ۴۰میلی‌متری از جنس سکوریت ساخته شده و امنیت و قدرت آن به‌حدی است که می‌تواند همزمان تا ۴۵۰ نفر را روی خود نگه دارد. به‌ادعای شرکت سازنده اگر قسمتی از شیشه بشکند، پل همچنان می‌تواند پنج‌تن وزن را تحمل کند. پیش از افتتاح، مقاومت پل را با عبور کامیون‌ها و خودروهای سنگین آزمایش کرده‌اند.

گردشگران حین پیاده‌روی روی این پل می‌توانند از منظره تماشایی و سرسبز تنگه زیر آن لذت ببرند. پوشیدن دمپایی‌های مخصوص و نرم برای بازدیدکنندگان الزامی است تا سطح پل خراشیده نشود.

جالب است بدانید که دربین بازدیدکنندگان، کودکان جالب‌ترین و شجاعانه‌ترین واکنش را نشان می‌دهند. در سال‌های اخیر این‌گونه پل‌های شیشه‌ای به جاذبه‌های پرطرفدار در دل طبیعت تبدیل شده ‌است و بسیاری از کشورها سعی دارند با استفاده از فناوری روز دنیا در ساختن سازه‌های بزرگ، گردشگران را به سمت خود جلب کنند.


شماره خبر : 22622 - شنبه 28 خرداد 1401 ساعت 23:21:55
1400 copyright.