مقاصدی برای رهایی از مشکلات روزمره

W W W . D I D S H A H R . I R

پیاده روی طبیعت

به گزارش دیدشهر؛ روان شناسان این روزها توصیه می‌کنند زمان‌‌‌هایی را برای خود تعریف کنید که به شکل کامل از شبکه های اجتماعی دور شوید.

توصیه آنها از این روست که چنین اقدامی به مردم کمک کنند تا سلامت روان خود را بازیابند و دچار افسردگی یا فروپاشی روانی نشوند.

این توصیه گرچه برای بسیاری سخت است، ‌اما شاید لازم است آن را اجرایی کنیم و بپذیریم این به معنای بی تفاوتی نیست.

مقصد آرامش برای آخر هفته

دور شدن از شبکه های اجتماعی نیازمند آن است که شما برای ساعاتی از روز لااقل در آخر هفته برنامه ای جدا از روتین زندگی داشته باشید. این برنامه می تواند سفر به منطقه ای باشد که در آن احساس آرامش می‌‌ کنید.

طبیعت گزینه ای است که همه روی آن اتفاق نظر دارند و معتقدند قرار گرفتن در آن می‌تواند شما را از هیاهو و اتفاقات اطراف دور کرده و آرامش را برای ساعاتی نصیب‌‌ تان کند.

برای گزینه طبیعت گردی اگر توان و حوصله دارید یک برنامه دو روزه ترتیب دهید، اما اگر برای شما این گزینه دشوار است یا تجهیزات مرتبط با شب مانی در طبیعت را ندارید به مناطقی که حال و هوای خوب دارند سر بزنید.

در اطراف شما نمونه این مناطق کم نیست و حتما ئذ اطراف شما روستاها و ییلاقاتی وجود دارد که می تواند انرژی لازم را برای تاب آوری هفته آتی برایتان فراهم کند.

در حین رفتن به این مناطق موسیقی مورد علاقه‌‌‌تان را پخش کنید، ‌‌‌همان موسیقی که به شما آرامش می دهد و باعث می شود درک بهتری از طبیعت و اطراف خود کسب کنید، به خودتان این حق را بدهید که ساعاتی، ‌‌‌ تنها ساعاتی می خواهید از همه چیز دور باشید تا دوباره به خانه و شهر بازگردید و درگیر جریان زندگی روزمره و حوادث آن شوید.

ساعاتی از روز به‌ویژه در اولین زمان بیدار شدن‌‌‌، خبرها را چک نکنید، ‌‌‌روان شناسان معتقدند چنین کاری باعث می‌شود در طول روز نیز تمرکزتان را از دست بدهید، ‌‌‌ممکن است برای شما انجام چنین کاری دشوارترین چیز باشد. عادت کرده‌‌‌ایم به محض باز کردن چشم، نگاهی به موبایل‌‌ مان بیندازیم و ببینیم در آن لحظه که از خبرها دور بوده‌‌‌ایم آیا اتفاقی افتاده است یا نه!‌‌‌ ممکن است دوستان یا خانواده برایمان پیام داده باشند. شاید بشود با انجام یک کار جایگزین رسیدن به تلفن همراه را در طول هفته به تعویق انداخت، در آخر هفته اگر برنامه سفری حتی نیم روزه داشته باشید این موضوع خود به خود اتفاق می‌افتد‌‌‌، چون شما یک برنامه‌‌‌ریزی دارید و ذهن‌‌‌تان درگیر آن می شود و همین موضوع به شما کمک می‌کند تا بتوانید به موضوعات دیگری فکر کنید.

جرات پیاده روی را داشته باشید

انجام یک سفر گروهی یا مهمانی و دورهمی از دیگر مواردی است که در این روزها توصیه می‌شود. البته لازم نیست با دوستانی که همواره سفر می‌کردید باز هم سفر کنید. خودتان را در تنگنا قرار ندهید. با کسانی که این روزها مایلید قرار بگذارید و با آنها درباره حس هایتان بگویید.

روان شناسان عنوان می‌کنند عادی و طبیعی است که این روزها انواع و اقسام‌‌‌ حس‌‌‌ها و امیدهای مختلف را تجربه کنیم، باید این موضوع را به عنوان یک امر طبیعی بپذیریم و به دنبال دادن عذاب وجدان به خودمان و دیگران نباشیم، از دیگران نخواهیم اضطراب نداشته باشد‌‌‌، خود و دیگران را سرزنش نکنیم، به خودمان اجازه اندکی مایوس بودن را بدهیم.

با شروع کرونا یکی از ورزش‌‌‌هایی که بسیار مورد استقبال قرار گرفت دویدن بود. برخی از کسانی که این ورزش جزئی از زندگی شان شده این روزها کمتر حوصله بیرون رفتن از خانه را دارند، این موضوع هم به تشدید اضطراب و افسردگی آنها منجر شده است. چرا همین آخر هفته را برای دویدن با دوستان مان به فضایی خارج از شهر نرویم، ‌‌‌ این امر به ویژه در شهرهای آلوده ضروری است، زیرا دویدن در شهر خود به موضوعی برای آسیب رسیدن به بدن تلقی می‌شود. حتی اگر حوصله دویدن یا توان آن را ندارید این قرار را برای پیاده روی بگذارید. قدم زدن در فضاها و عرصه‌‌‌های طبیعی که برگ های زرد و نارنجی به وزش بادی به زمین می‌‌‌ریزند می‌تواند لحظه‌‌‌هایی را برای شما رقم بزند که در کنار همه اتفاقات تلخ، لحظه‌‌‌های آرامی را تجربه کنید.

دیدن آنچه که به شما حس خوب می دهد

دیدن فیلم و سریال را جزئی از برنامه آخر هفته تان قرار دهید، مهم نیست به چه ژانری علاقه‌‌‌مندید، ‌‌‌برخی ممکن است این روزها بخواهند فیلم هایی را ببینند که با تجربه روزشان مشابه است،‌ برخی سراغ فیلم های طنز بروند و گروه دیگری دنبال دیدن یک فیلم درام خانوادگی باشند، هر کدام از این ژانرها و سایر موارد را دوست دارید ببینید، در لحظه تماشای فیلم برای ساعت یا ساعت هایی از لحظه‌‌‌ای که در آن قرار دارید خارج می شوید و می توانید ذهن خود را روی موضوع دیگری متمرکز کنید. این موضوع البته برای برخی درباره مطالعه کتاب صادق است، هر کاری انجام دهید تا بتوانید خود را مشغول نگه دارید.

این روزها می‌‌‌گذرد کما اینکه روزها و سال‌های قبل گذشته است. با داشتن استرس، اضطراب، دادن عذاب وجدان به خود و در نهایت خمودگی و انجام هیچ کاری در نهایت نمی‌توانید حس خوبی نسبت به خود داشته باشید ضمن اینکه قرار گرفتن در این چرخه به بدتر شدن حال شما دامن می‌‌‌زند. گاهی سفر کردن سخت است،  گاهی دیدن فیلم سخت است‌‌‌، گاهی حتی یک پیاده روی ساده هم دشوار می‌شود، با این حال فرصتی به خودتان بدهید برای تحمل کردن و قوی شدن جهت گذر از روزهای دشوار.

طبیعت گرد


شماره خبر : 24783 - چهارشنبه 2 آذر 1401 ساعت 04:01:09
1400 copyright.