معرفی 6 موزه خوردنی

W W W . D I D S H A H R . I R

معرفی 6 موزه خوردنی

به گزارش سایت دیدشهر، در این نوشتار با 6 موزه خوردنی و خوشمزه جهان آشنا خواهید شد.

1- موزه نودل فنجانی ژاپن

موزه نودل فنجانی، یکی از چندین موزه نودل در ژاپن است که میزان عشق مردم این کشور را به این غذا نشان می‌دهد. ایستگاه آشپزی، کارگاهی برای آموزش بسته‌بندی نودل فنجانی و فضای بازی که در آن بچه‌ها نقش رشته‌هایی را بازی می‌کنند که در یک کارخانه نودل‌سازی مشغول ‌کارند، بخش‌های جالب این موزه ‌هستند.

2- موزه پنیر هلند

اسم هلند که می‌آید، خیلی‌ها یاد گل لاله می‌افتند اما بزرگ‌ترین و مهم‌ترین محصول صادراتی این کشور، پنیرش است؛ به ‌طور خاص، پنیر «ادام» و «گودا». پس جای تعجب ندارد که پایتخت این کشور، میزبان موزه پنیر باشد. معرفی مراحل ساخت پنیر، آشنایی با فرایند شیردوشی، تاریخچه انواع پنیر و تست‌های کوچکی از پنیرهای جورواجور، بخشی از جذابیت‌های این موزه دوست‌داشتنی است.

3- موزه بستنی ایتالیا

ایتالیایی‌ها روی صنعت بستنی‌سازی‌شان حساسیت خیلی زیادی دارند؛ این موضوع را کسانی که به موزه جلاتوی بولونیا سر زده‌اند، تأیید می‌کنند. این موزه در کارخانه‌ای واقع شده‌ است که زمانی متعلق به سازنده اولین دستگاه بستنی‌ساز جهان بود. جعبه‌هایی که بستنی‌فروش‌های قدیمی در آن‌ها جلاتو می‌فروختند، ابزارهای بستنی‌سازی و کارگاه آموزشی واحدهای جلاتولوژی، چیزهایی است که بازدیدکنندگان موزه از آن‌ها دیدن می‌کنند.

4- موزه سیب‌زمینی سرخ ‌کرده بلژیک

«بروژ»، یکی از لذیذترین موزه‌های جهان را در خود جای داده ‌است؛ سیب‌زمینی سرخ‌کرده. تاریخچه کشت سیب‌زمینی در مناطق مختلف دنیا، نقاشی‌های معروف از این خوراکی محبوب و از همه مهم‌تر انواع سیب ‌زمینی های سرخ‌کرده‌ آماده خوردن، این موزه را به جاذبه گردشگری بروژ تبدیل کرده ‌است.

5- موزه شکلات فرانسه

موزه شکلات در فرانسه، ادای احترامی است به این خوردنی شگفت‌انگیز. در این موزه همه‌ چیز شکلاتی است؛ آب‌نمایی که کاملا از جنس شکلات ساخته شده با فواره‌ای از شکلات مایع، مجسمه‌های غول‌پیکری که وزن‌شان به 100کیلوگرم می‌رسد و تندیس شخصیت‌های سینمایی و کارتونی. قدم زدن در این موزه برای شکلات‌دوستان، آزمونِ اراده است!

6- موزه پیتزا آمریکا

موزه پیتزا در آمریکا، در محل اولین پیتزا فروشی این شهر، محلی برای گردهم آوردن یادگاری‌های پیتزایی است؛ منوها، اولین تابه پیتزا، عروسک‌های تبلیغاتی، دستور اصلی سس مخصوص که یکی از کارکنان رستوران آن را روی دستمال ‌کاغذی نوشته ‌است و خلاصه هرچیزی مرتبط با این غذای بی‌رقیب را می‌توان در موزه پیتزا پیدا کرد.

منبع: readersdigest.com


شماره خبر : 24856 - پنج‌شنبه 10 آذر 1401 ساعت 01:14:33
1400 copyright.