معلول

W W W . D I D S H A H R . I R

به گزارش دیدشهر؛  ۱۲ تا ۱۸ آذر هفته ملی افراد دارای معلولیت با هدف درک و پذیرش افراد دارای معلولیت، افزایش آگاهی عمومی و تجلیل از دستاوردها و مشارکت‌های این قشر نام‌گذاری شده است. قشری که با وجود توانایی‌هایی بسیار، گاهی تنها به‌دلیل نبود امکانات مناسب شهری در رفت‌وآمد، همیشه با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند.

افراد دارای معلولیت حدود 15-10درصد جامعه را تشکیل می‌دهند. حال آنکه این افراد فقط به توانبخشی صرفاً با ماهیت کلینیکال و پزشکی نیاز ندارند بلکه نیازمند توانمندی و توانبخشی با ماهیتی اجتماعی و انسانی هستند.

البته کاهش و رفع مشکلات افراد دارای معلولیت نیازمند هم‌افزایی همه‌ متولیان است و باید همه دستگاه‌ها و مجموعه‌های متولی در راستای فراهم‌سازی زیرساخت‌های شهری، رفاهی، خدمات درمانی و سایر نیازهای افراد دارای معلولیت تلاش کنند.

خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند افسردگی، آسم، دیابت، سکته مغزی، چاقی یا بهداشت ضعیف دهان در افراد معلول دو برابر افراد غیرمعلول است.

تخمین زده می‌شود ۸۰% از معلولان در کشورهای با درآمد کم و متوسط که دسترسی به خدمات بهداشتی اولیه در آنها به ویژه برای معلولان محدود است، زندگی می کنند و برخی از معلولان تا ۲۰ سال زودتر از افراد غیرمعلول می‌میرند.

معلول

معلول

درمانگاه معلول

ویلچر معلول


شماره خبر : 24874 - پنج‌شنبه 17 آذر 1401 ساعت 01:15:53
1400 copyright.