آشنایی با فسخ نکاح و طلاق به علت ناتوانی جنسی مرد

W W W . D I D S H A H R . I R

 تصور کنید شما باید در زندگی خود فردی را وارد کنید که در تمامی جزئیات و حالات شما شریک بوده و باید در تمامی تصمیم‌گیری‌های شما دخالت داشته باشد. طبیعتا سهل انگاری در این کار، ضررهای بسیار زیادی را به همراه دارد. یکی از این سهل انگاری‌ها این است که طرفین به خوبی یکدیگر را نشناسند و برای شروع زندگی مشترک عجله زیادی داشته باشند.

علاوه بر آن ممکن است شرایطی به وجود بیاید که شما بعد از ازدواج متوجه این موضوع شوید که همسر شما در رابطه با موضوعات مهمی به شما دروغ گفته یا اصلا موضوعات مهمی را به شما نگفته است. این طبیعتا باعث ایجاد مشکل در ادامه زندگی خواهد شد ولی اصلا جای نگرانی نیست و شما می‌توانید با کمک وکیل طلاق در مشهد از این زندگی خارج شوید و نیازی به ساختن با تمامی تبعات این انتخاب اشتباه نیست.

ما در این مطلب تصمیم داریم تا شما را با موضوع فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد آشنا نماییم. موارد جنسی یکی از موضوعات تاثیرگذار در زندگی زناشویی است و اگر مرد در رابطه با این موضوع دروغ گفته باشد، شما می‌توانید نسبت به فسخ نکاح اقدام نمایید. در ادامه در رابطه با موارد قانونی این موضوع صحبت خواهیم کرد.

فسخ نکاح چیست؟

فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد

در مواردی در برخی از ازدواج‌ها، اتفاقاتی پیش خواهد آمد که در صورت ادامه زندگی مشترک، یکی از طرفین دچار ضرر و زیان خواهد شد. در قانون برای اینکه از این زیان جلوگیری شود، فسخ نکاح به وجود آمده است که می‌توان گفت یک مرحله قبل از طلاق بوده و در صورت وجود یکی از موجبات آن، جدا شدن زوجین بسیار راحت‌تر خواهد بود.

در حالت کلی 12 مورد موجبات فسخ نکاح وجود دارد که برخی از آنان به نفع مرد بوده و تعدادی مخصوص خانم‌ها است. البته مواردی نیز وجود دارد که برای هر دو طرف استفاده شده و هر کدام که ذی حق باشند می‌توانند از این موارد استفاده نمایند.

فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد یکی از گزینه‌هایی است که می‌تواند شرایط محقی را برای خانم‌ها به وجود آورد. البته بهتر است قبل از هر کاری با وکیل طلاق توافقی در مشهد صحبت کنید تا از تمامی موارد قانونی آن مطلع شده و مطمئن شوید که در نهایت حق با شما خواهد بود.

عنن چیست؟

در ابتدا باید در رابطه با عنن توضیح کوتاهی بدهیم. عنن نوعی بیماری است که برای آقایان به وجود می‌آید. در این بیماری مرد نسبت به برقراری رابطه زناشویی با همسر خود بی میل است. البته باید به این نکته اشاره کنیم که عنن دارای دو نوع است.

در نوع رایج‌تر آن، مرد نسبت به برقراری رابطه زناشویی با هیچ زنی علاقه از خود نشان نمی‌دهد و به صورت کلی با این موضوع مشکل دارد و در نوع دوم مرد نمی‌خواهد با همسر خود رابطه‌ای برقرار کند و در عوض نسبت به برقرار رابطه نامشروع با نامحرمان، مشتاق است.

در هر دو صورت مرد دچار عنن شده و مشکلی را از خود بروز داده است.

فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد

وکیل طلاق در مشهد

در بخش قبلی در رابطه با عنن به صورت کامل توضیح دادیم و شما را با این مشکل در آقایان آشنا کردیم. طبق قانون 1125 قانون مدنی اگر مردی قبل یا بعد از ازدواج به عنن دچار شده باشد، زن می‌تواند نکاح خود را فسخ کرده و از او جدا شود.

این به معنای آن است که مرد نمی‌تواند وظایف زناشویی خود را انجام دهد و به همین دلیل زن می‌تواند نسبت به فسخ نکاح اقدام نماید. البته برای اینکه دادگاه نسبت به این موضوع رای مورد نظر را صادر نماید و همچنین زن بتواند برای فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد اقدام کند، شرطی وجود دارد.

برای اینکه زن بتواند از این حق استفاده نماید، نباید به هیچ وجه هیچ نزدیکی با همسر خود نداشته باشد. یعنی حتی اگر کمترین نزدیکی با همسر خود داشته باشد، نمی‌تواند از این حق استفاده نماید و باید به سمت استفاده از حق طلاق پیش برود که این فرق زیادی با حق فسخ خواهد داشت.

شرایط دریافت مهریه و نفقه در فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد

در حالت کلی اگر نکاح بین زوجین قبل از نزدیکی فسخ شود، زن نمی‌تواند مهریه خود را دریافت نماید ولی در رابطه با فسخ عنن به این صورت نمی‌باشد و اگر فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد انجام شود، زن می‌تواند نصف مهریه خود را دریافت نماید مگر اینکه خودش بخواهد از این حق بگذرد و در دادگاه و به صورت قانونی این موضوع را بیان نماید.

در رابطه با نفقه نیز قانون کلی وجود دارد. اگر به هر دلیلی فسخنکاح صورت بگیرد، در دوران عده هیچ نفقه‌ای به زن پرداخت نمی‌شود مگر زمانی که او باردار باشد. البته در رابطه با فسخ نکاح به علت ناتوانی جنسی مرد نیز این موضوع پیش نخواهد آمد چرا که در صورت باردار بودن، فسخ نکاح صورت نگرفته و موضوع طلاق پیش می‌آید.

منبع


شماره خبر : 25122 - شنبه 10 دی 1401 ساعت 15:00:34
1400 copyright.