7 مرحله کمپینگ خانوادگی

W W W . D I D S H A H R . I R

7 مرحله کمپینگ خانوادگی  7 stages of family camping

به گزارش دیدشهر، با گرم شدن تقریبی هوا، تعطیلی مدارس و آغاز فصل طبیعت‌‌‌گردی و گشت و گذار در مناطق بکر، «کمپینگ خانوادگی» تبدیل به یکی از محبوب‌‌‌ترین سبک سفر می‌شود؛ چراکه کمپینگ خانوادگی می‌تواند یکی از غنی‌‌‌ترین تجربه‌‌‌ها باشد.

می‌توانید دوباره با یکدیگر ارتباط برقرار کنید، مهارت‌‌‌های جدید بیاموزید، و مهم‌تر از همه، خاطرات زیبایی را سال‌ها با خود به همراه داشته باشید. اما در جهت تحقق آن، باید فناوری را پشت سر بگذارید و خود را برای بارگیری برخی از تجربیات عالی در فضای باز آماده کنید.

یک روز آفتابی روشن بهاری نیاز به یک سفر کمپینگ خانوادگی دارد. هیچ چیز مانند بسته‌‌‌بندی وسایل سفر در ماشین، بار کردن آنها در چادرها و دور هم جمع شدن در کنار یک آتش گرم با عزیزان جالب و هیجان‌‌‌انگیز نیست. و اگر همراهان شما پرانرژی هستند، انجام فعالیت‌‌‌های ماجراجویانه در فضای باز می‌تواند تجربه‌‌‌ای متحول‌کننده در زندگی باشد. هیجان کوه‌‌‌نوردی، چالش کایاک سواری یا قایقرانی و ماهیگیری در آب‌‌‌های تمیز و آرام، همگی می‌توانند سفر کمپینگ شما را به یک تجربه به یاد ماندنی تبدیل کنند.

با وجود این سفرهای کمپینگ با چالش‌‌‌هایی همراه است که نمی‌توانید از آنها اجتناب کنید. به این منظور، پایگاه خبری تراول دیلی نیوز (Traveldailynews) هفت نکته درباره چگونگی برنامه‌‌‌ریزی یک سفر کمپینگ خانوادگی را پیشنهاد می‌دهد تا با آرامش به تماشای ستارگان و شنیدن زمزمه آرام پرندگان بپردازید.

1- انتخاب مقصد مناسب

اگر مقصد انتخابی شما در محلی خشک و دورافتاده باشد، احساس سرگرمی و هیجان به زودی از بین می‌رود. بنابراین، مطمئن شوید که لذت بخش‌‌‌ترین مقصد را برای همه اعضای خانواده انتخاب کنید. عواملی مانند میزان زمان رانندگی، برآورد مسافت از جهت فاصله دوری از جمعیت و آبادی و مهم‌تر از همه اینکه در مقصد فعالیت‌‌‌هایی که خوشایند همه اعضای خانواده باشد، مهم‌ترین فاکتورهای انتخاب مقصد کمپینگ به شمار می‌رود. از این رو، اگر به دنبال یک مکان عالی با فعالیت‌‌‌های تفریحی و حیات وحش مناسب هستید، جنگل‌‌‌های ملی انتخاب عالی هستند که از رفتینگ در آب‌‌‌های سفید گرفته تا تیوپ‌‌‌سواری در رودخانه‌‌‌ها را می‌توان تجربه کرد، جنگل ملی چیزهای زیادی را برای سفر کمپینگ خانوادگی ارائه می‌دهند.

2- شبیه‌‌‌سازی کمپینگ

مهم نیست که فرزندان شما چقدر در فضای باز حضور دارند، برای آنها هیچ چیز بهتر از راحتی خانه نیست. بنابراین، قبل از اینکه برای کمپینگ واقعی حرکت کنید، یک کمپینگ شبیه‌‌‌سازی شده، مانند یک سفر مینی کمپینگ در حیاط خلوت یا پارکی در نزدیکی خود، برنامه‌‌‌ریزی کنید. این به فرزندان شما کمک می‌کند تا اصول اولیه کمپینگ را درک کنند و همچنین به شما کمک خواهد کرد تا مطمئن شوید که همه با ایده زندگی در یک چادر برای مدتی راحت هستند. به علاوه، این یک راه ایده‌‌‌آل است برای بررسی اینکه اطمینان حاصل کنید آیا وسایل کمپینگ شما مرتب بوده و آیا تمام اقلام لازم را دارید یا خیر. شما نمی‌‌‌خواهید با شرایطی روبه‌رو شوید که در آن کولر شما نشتی داشته باشد یا میله‌‌‌های چادر شما از بین رفته باشد.

3- رزرو فوری و تهیه لوازم موردنیاز

از آنجا که مقاصد کمپینگ محدود هستند و نقاط گرم‌‌‌تر در هوای سرد و مناطق خنک در هوای گرم به سرعت رزرو می‌‌‌شوند، باید مقصد خود را زودتر رزرو کنید تا از هرگونه غافلگیری در لحظه آخر جلوگیری کنید. معمولا چند ماه قبل بهتر است این کار انجام شود. هنگامی که مقصد خود را رزرو کردید، می‌توانید لوازم موردنیاز را برای یک سفر کمپینگ سرگرم‌کننده و ایمن جمع‌‌‌آوری کنید. این امر به فعالیت‌‌‌هایی که انجام خواهید داد و مدت اقامت شما در کمپ بستگی دارد. اما ۶ مورد را باید در تهیه لوازم موردنیاز در نظر داشت. اول کیسه خواب که برای همه اعضای خانواده کافی باشد. دوم انتخاب چادر که به راحتی نصب شود. سوم، تهیه لوازم کمپینگ مانند اجاق گاز، کولر، لوازم آشپزی و ظروف. چهارم، کیت کمک‌‌‌های اولیه برای آماده شدن برای هر حادثه جزئی. پنجم، چراغ قوه برای پیدا کردن راه خود در تاریکی و در نهایت دوربین دوچشمی که برای مشاهده حیات‌وحش از نزدیک و ارزیابی محیطی ضروری است.

4- صحبت درباره شرح وظایف اعضا

قبل از اینکه برای سفر کمپینگ حرکت کنید، در مورد وظایف و مسوولیت‌‌‌های هرکس بحث کنید. این کمک خواهد کرد که منطقه کمپینگ شما به خوبی نگهداری و سازماندهی شود. بگذارید بچه‌‌‌ها وظایف خود مانند جمع‌‌‌آوری هیزم و برپایی چادر را بدانند و به آنها کمک کنید بفهمند که این یک خیابان دو طرفه است. آنها باید به سهم خود عمل کنند. اما همچنین باید به آنها فضا و آزادی بدهید تا از تجربه کمپینگ لذت ببرند. همچنین، از آنجا که ایمنی همیشه یک اولویت است، باید مراقب بچه‌‌‌ها باشید. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که همه در امنیت هستند و اوقات خوبی را سپری می‌کنند.

5- آمادگی برای فعالیت‌‌‌های سرگرم‌‌‌کننده

حتی اگر بچه‌‌‌های شما به اندازه خرگوش‌‌‌های تیزپا پرانرژی و فعال باشند، پس از مدتی از پیاده‌‌‌روی و کاوش خسته می‌‌‌شوند. بنابراین، ایده‌‌‌های خلاقانه‌‌‌ای برای سرگرم نگه داشتن آنها در طول سفر کمپینگ بیابید. می‌توانید بازی‌‌‌های رومیزی، کارت و حتی یک فریزبی (بشقاب‌‌‌پرنده) یا توپ فوتبال به همراه داشته باشید. این فعالیت‌‌‌ها می‌تواند به همه کمک کند تا در کنار هم استراحت کنند و کمی سرگرم شوند. علاوه بر این، اگر در نزدیکی دریاچه یا رودخانه کمپ می‌‌‌زنید، می‌توانید چوب ماهیگیری به همراه داشته باشید. ماهیگیری می‌تواند یک تجربه هیجان‌‌‌انگیز و آموزشی برای همه اعضای خانواده باشد. به فرزندان خود چند ترفند یاد دهید و اجازه دهید شانس خود را در ماهیگیری امتحان کنند. با این حال، قبل از شروع، مطمئن شوید که آنها قوانین ماهیگیری را درک کرده و با مقررات محلی شما آشنا هستند.

6- برنامه‌‌‌ریزی برای وعده‌‌‌های غذایی

فعالیت‌‌‌های بالا در فضای باز مانند دوچرخه‌‌‌سواری، پیاده‌‌‌روی و قایقرانی، تمام ذخایر انرژی شما را سریع‌‌‌تر از آنچه تصور می‌‌‌کنید، از بین می‌‌‌برد. چیزی که برای شما باقی می‌‌‌ماند، غرغر شکم‌‌‌هاو چهره‌‌‌های عبوس است. بنابراین، وعده‌‌‌های غذایی خود را برنامه‌‌‌ریزی کنید و میان وعده‌‌‌های سالم تهیه کنید. برای غذای اصلی خود، از غذاهای کنسرو شده و فرآوری شده بپرهیزید، زیرا سرشار از سدیم هستند. در عوض، دستور العمل‌‌‌های ساده مانند ساندویچ و سالاد را انتخاب کنید. و اگر اهل کمپینگ هستید، چرا سعی نمی‌‌‌کنید غذاهای خوشمزه را در آتش کمپینگ بپزید؟ همچنین، تنقلات پرانرژی را در دسترس داشته باشید، زیرا برای ادامه دادن به آن انرژی اضافی نیاز دارید.

7- تعیین مرزها و قوانین

آخرین نکته اما نه کم اهمیت، تعیین محدودیت‌ها و قوانینی برای بچه‌‌‌ها که باید از آنها پیروی کنند. آنها باید بدانند که بدون اطلاع از والدین جدا نشوند، حتی اگر فقط برای چند دقیقه باشد. به آنها یادآوری کنید که بدون توجه به اینکه چقدر پیش می‌‌‌روند باید همیشه به عنوان یک خانواده کنار هم بمانند. شاید بهتر باشد به آنها یک سوت بدهید تا در مواقع اضطراری از آن استفاده کنند. در صورت مواجهه با هر گونه سفر و سقوط (که اجتناب‌ناپذیر است) و کبودی جزئی، بچه‌‌‌ها باید بدانند که جعبه کمک‌‌‌های اولیه کجاست و چگونه از آن استفاده کنند. به آنها بیاموزید که به حیوانات دست نزنند یا به آنها غذا ندهند و چگونه زباله‌‌‌هایی را که ایجاد می‌کنند به درستی دفع کنند.


شماره خبر : 25626 - یکشنبه 14 اسفند 1401 ساعت 01:58:42
1400 copyright.