ابلاغ اوراق مالیاتی چگونه دریافت کنیم؟

W W W . D I D S H A H R . I R

به گزارش دیدشهر ،  در روش الکترونیکی دریافت و مشاهده ابلاغیه، مودی، باید با کد ملی و کلمه عبور، وارد سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی شده و برای مشاهده و دریافت ابلاغیه اقدام نماید. مراحل ابلاغ و نحوه دریافت اوراق مالیاتی در روش الکترونیکی، مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:

در مرورگر دستگاه خود، آدرس سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی یا همان درگاه ملی خدمات مالیات، یعنی my.tax.gov.ir را جست و جو کرده و پس از ورود به سایت، کد ملی و کلمه عبور و عدد تصویر امنیتی را وارد کرده وبر روی دکمه (ورود به پنل کاربری) کلیک نمایید.

در این مرحله، یک رمز یکبار مصرف 6 رقمی، به شماره همراه شما پیامک شده که باید پس از وارد کردن این رمز، بر روی دکمه ورود به سامانه کلیک کنید.

در این مرحله از مراحل نحوه دریافت و مشاهده اوراق مالیاتی، از منوی سمت راست، بر روی گزینه کارتابل ابلاغ الکترونیک کلیک نمایید.

مشاهده اوراق مالیاتی با کد ملی

حال، وارد سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی شده اید که در این بخش، برگه های مالیاتی ابلاغ شده به شما نمایش داده می شود. چنانچه، بر روی گزینه نمایش برگ ابلاغ، کلیک کنید، این امکان را خواهید داشت تا اوراق مالیاتی مد نظر خود را مشاهده کرده و آن را دریافت نمایید.

نحوه اصلاح اطلاعات مالیاتی، با مراجعه به سایت سازمان مالیاتی، انتخاب گزینه ویرایش اطلاعات ثبت نام و سپس، تغییر ویرایش اطلاعات پایه، آدرس و تلفن همراه می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این رابطه، مطالعه مقاله زیر توصیه می شود.

مشاهده ابلاغ اوراق مالیاتی با کد ملی

با راه اندازی سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی، مشاهده اوراق مالیاتی با کد ملی، ممکن گردیده و مودیان، این امکان را داشته تا با مراجعه سامانه مزبور، اوراق مالیاتی خود را مشاهده کرده و در صورتی که نیاز به اقدام بر روی ابلاغیه باشد، مانند اعتراض به برگ تشخیص مالیاتی، برای دریافت و دانلود آن نیز اقدام نمایند.

برای مشاهده اوراق مالیاتی ابلاغ شده با کد ملی، مودی باید وارد سامانه ابلاغ اوراق مالیاتی یا همان درگاه ملی خدمات مالیات، به آدرس my.tax.gov.ir شده و پس از وارد کردن کد ملی و رمز عبور خود و ورود به حساب کاربری، از قسمت کارتابل ابلاغ الکترونیک، در سمت راست صفحه، اقدام نمایند.

لازم به ذکر است که برای استفاده از امکان ابلاغ الکترونیکی و مشاهده ابلاغ اوراق مالیاتی با کد ملی، لازم است که مودیان، ابتدا با مراجعه به سامانه عملیات الکترونیکی امور مالیاتی، به آدرس tax.gov.ir و با ورود به حساب کاربری خود، امکان ابلاغ الکترونیکی را فعال نمایند.

ابلاغ اوراق مالیاتی چگونه صورت می گیرد؟


شماره خبر : 25730 - شنبه 29 بهمن 1401 ساعت 15:16:28
1400 copyright.