چه غذایی در سفر میل کنید؟

W W W . D I D S H A H R . I R

بسیاری از افراد برای فرار از خستگی های روزمره، کار و تلاش روزانه به دنبال راهی جهت آسایش بیشتر و تجدید قوا می گردند. سفر انتخاب هیجان انگیزی است که علاوه بر ایجاد تغییر در روحیه افراد باعث یادگیری و تعامل بهتر با مردمان و فرهنگ های جدید می شود.

مسافرت و سفر کردن زیبایی ها و لذت های خاص خود را دارد بخصوص اگر در جمع خانواده و دوستان باشد لحظات فراموش ناشدنی از زندگی را رقم می زند. اما برای لذت بیشتر از سفر باید نکاتی را در نظر بگیریم؛ نکاتی که رعایت کردن آنها به برگزاری هر چه بهتر مسافرت کمک میکند.

نکاتی که قبل سفر حتما باید بدانیم

غذا
یکی از مهمترین و شاید دلچسب ترین مواردی که باید در سفر به آن توجه شود مقوله غذا و خوراکی های خوشمزه می باشد. بخصوص برای ما ایرانی ها که در هر کجا باشیم لذت خوردن غذاهای محلی و خوشمزه را از دست نمی دهیم.
زمانی که در تعطیلات هستیم و مسافرت می کنیم معمولا در رستوران ها غذا می خوریم و غذا خوردن در رستوران ها به دلایل زیر برای سلامتی شما مضر است :
۱- رستوران ها معمولا غذا را در پرس های حجیم سرو می کنند و همین باعث می شود تا بیشتر غذا بخورید.
۲- منوهای غذایی رستوران ها معمولا سرشار از چربی، کالری و کلسترول بوده و فیبر اندکی دارند.
۳- در رستوران ها شما نمیدانید در یک وعده غذایی چند کالری انرژی وجود دارد.
در زیر ۹ روش برای انتخاب مناسب غذا در مسافرت ها را برای شما تهیه کرده ایم :
۱- یک وعده از غذای خود را در رستوران نخورید
۲- از نوشیدنی های کم کالری استفاده کنید
۳- حجم غذای خود را کم کنید
۴- در مورد غذاها از خدمتکار سوال کنید
۵- میوه و سبزیجات سفارش دهید
۶- مراقب چاشنی ها باشید
۷- در رستوران ها ماهی سفارش دهید
۸- در مصرف تنقلات دقت کنید
۹- دسر بخورید ، اما کم!

همه چیز درباره سفر

غذاهای ساده و خوشمزه بخورید!
اگر به مسافرت می روید و از قبل خودتان غذا تهیه می کنید بهتر است بدانید که برای بین راهتان از غذای پخته استفاده نکنید. نان و پنیر و سبزی همراه گوجه و خیار یا میوه های فصلی مانند انگور و طالبی. خربزه می تواند برای بین راه بسیار مناسب تر باشد. مطمئن باشید اگر یک روز غذای ساده بخورید, اتفاقی برایتان نمی افتد. ضمن اینکه خوردن همین غذای ساده در کنار هم هنگام سفر، لذت زیادی دارد. تخم مرغ و سیب زمینی کاملا پخته هم میتواند گزینه مناسبی برای غذای بین راه شما باشند. اگر تصمیم گرفتید تا وعده غذایی خود را در رستوران های بین راهی میل کنید، قبلا از کیفیت غذا و بهداشت عمومی آن اطمینان حاصل کنید.

 


شماره خبر : 3632 - دوشنبه 26 فروردین 1398 ساعت 10:35:20
1400 copyright.