زمینه پرورش مجدد قزل آلا در نئور فراهم می شود

W W W . D I D S H A H R . I R

 

ماهی

 

به گزارش دیدشهر(didshahr.ir)، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: گونه ماهی کاراس تهدید جدی دریاچه نئور است که برای پاکسازی آن و ایجاد زمینه برای پرورش مجدد قزل آلا تلاش می‌شود.

سعید شهند افزود: یکی از مهم‌ترین تهدیدهای دریاچه نئور گونه مهاجم ماهی کاراس است که در سال ۸۴ در این دریاچه مشاهده و سبب تغییر اکو سیستم و زنجیره غذایی و از بین رفتن یکی از مهم‌ترین گونه شاخص این دریاچه میگوی گاماروس شد.

وی اظهار داشت: از سال ۸۸ نیز پرورش ماهی قزل آلا که در بحث تنظیم اکوسیستم تالاب و گردشگری بسیار مهم بود به دلیل نبود گاماروس و توان رشد متوقف شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: احیای دریاچه نئور نیازمند مطالعه و تحقیق است و از سال ۹۳ به طور جدی اقدامات اجرایی برای برگرداندن آن به حالت اولیه آغاز شده و امید است با توجه به تکمیل مطالعات و تاکید رئیس سازمان حفاظت محیط زیست بر این موضوع و کمک کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست این تالاب منحصر بفرد به سمت احیا پیش برود.

وی گفت: مدیریت زیست بومی تالاب نئور با همکاری ارگان‌های اجرایی ذیربط و جوامع محلی پس از تدوین و طرح در شورای برنامه ریزی استان عملیاتی خواهد شد.

دریاچه نئور در ۴۸ کیلومتری جنوب شرقی اردبیل در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع است و مساحتی بالغ بر ۲۱۰ هکتار دارد، عمق متوسط این دریاچه پنج متر است که در برخی مناطق عمیق‌تر می‌شود.

این دریاچه یکی از مناطق گردشگری استان اردبیل است.


مناطق گردشگری استان اردبیل | گردشگری نمین| دریاچه نئور | پرورش ماهی | قزل آلا


شماره خبر : 9717 - چهارشنبه 1 آبان 1398 ساعت 11:19:15
1400 copyright.