https://didshahr.ir/11596

با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت و با هدف توسعه پزشکی آبدرمانی، مراکز تخصصی در اردبیل دایر میشود.

 

آبدرمانی

 

به گزارش دیدشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: با هدف توسعه پزشکی آبدرمانی، مراکز تخصصی در اردبیل دایر میشود.

نادر فلاحی تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل در حوزه گردشگری سلامت، موضوع پزشکی آبدرمانی مورد تاکید است.

وی افزود: از سال گذشته با چهره‌های علمی کشورهای موفق در این حوزه رایزنی و در نهایت در سفر استاندار اردبیل به ترکیه، موضوع توسعه مراکز آبدرمانی با همکاری و مشارکت دانشگاه‌های ترکیه مورد بررسی و موافقت قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تصریح کرد: بر همین اساس ۱۶ پزشک از استان اردبیل جهت آموزش دوره‌های تخصصی به ترکیه اعزام شده‌اند و قرار است بعد از اتمام آموزش‌ها نسبت به استقرار و ارائه خدمات پزشکی و درمانی در مراکز تخصصی از ظرفیت آن ها استفاده شود.

فلاحی با اشاره به وجود ۱۱۰ چشمه آب گرم و سرد معدنی اظهار کرد: آب های گرم اردبیل به منزله چاه‌های نفت این استان هستند و با راه‌اندازی مراکز تخصصی آب‌های گرم می‌توان اقتصاد استان از قبل گردشگری را متحول ساخت.

وی ادامه داد: از سوی راه‌اندازی مراکز می‌تواند بستری برای رونق گردشگری زمستانی استان باشد و اردبیل به عنوان مرکز گردشگری سلامت در منطقه شناخته شود.


گردشگری سایت استان اردبیل | سایت گردشگری استان اردبیل | اخبار گردشگری| میراث فرهنگی| آبدرمانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.