https://didshahr.ir/11762

نخستین کمیسیون فنی نظارت بر فعالیت راهنمایان گردشگری استان اردبیل با هدف ارزیابی فعالیت راهنمایان گردشگری در حوزه های مختلف برگزارشد.

نادر فلاحی

 

به گزارش دیدشهر، نخستین کمیسیون فنی نظارت بر فعالیت راهنمایان گردشگری استان اردبیل با هدف ارزیابی راهنمایان گردشگری در حوزه های مختلف و احزار صلاحیت آغاز یا ادامه فعالیت آنها در محل اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل برگزار شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل تصریح کرد: جایگاه راهنمایان در راهبری و هدایت صحیح گردشگران در حوزه فرهنگی و طبیعت گردی، در توسعه صنعت گردشگری و ایجاد شور و نشاط اجتماعی در قالب شرعی و عرف اجتماعی بسیار تاثیرگذار است.

نادر فلاحی با اشاره به نقش مهم و موثر راهنمایان گردشگری در توسعه گردشگری استان تصریح کرد: عملکرد راهنمایان بویژه در حوزه طبیعت گردی باید بطور دقیق رصد شود.

او با بیان اینکه در سال‌های اخیرعده ای اقدام به برگزاری تورهای طبیعت گردی بدون مجوز کرده‌اند اذعان کرد:‌ باید جایگاه راهنمایانی که با گذراندن دوره های مختلف، کارت معتبر دریافت کرده اند تبیین شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تاکید کرد: دوره های آموزشی به صورت سالانه جهت آموزش راهنمایان برگزار می‌شود و تمام راهنمایان گردشگری استان برای پالایش و سطح بندی مورد مصاحبه قرار خواهند گرفت.

وی در مورد صدور کارت راهنمای گردشگری در استان نیز گفت: در کنار رونق فعالیت در بخش گردشگری سلامت، در سایر شاخه‌های گردشگری نیز فعالیت‌های آموزشی افزایش یافته که در نتیجه آن از ابتدای سال‌جاری ۱۴ کارت راهنمای گردشگری در استان صادر شده است.


گردشگری استان اردبیل | سایت گردشگری استان اردبیل | اخبار گردشگری| میراث فرهنگی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.