https://didshahr.ir/12146

با توجه به ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی در استان اردبیل روند اشتغال‌زایی در صنایع دستی رو به رشد بوده است.

 

صنایع دستی گلیم

 

به گزارش دیدشهر، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از ایجاد سالانه ۶۰۰ فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی این استان خبر داد.

نادر فلاحی تصریح کرد: روند اشتغال‌زایی در صنایع دستی رو به رشد بوده و به دلیل حمایت‌ها، تنها در ۹ ماهه سال جاری، ۵۰۰ مورد اشتغال از محل مجوزهای مشاغل خانگی و تسهیلات اعطایی ایجاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان متذکر شد: با توجه به تسهیلات اعطایی فرصت‌های شغلی مطلوبی در حوزه صنایع دستی ایجاد شده است.

وی با اشاره به آموزش سالانه بیش از هزار نفر در رشته‌های مختلف صنایع دستی تاکید کرد: اغلب هنرجویان بعد از اتمام آموزش قادر به کارآفرینی و تولید صنایع دستی هستند و به همین دلیل دوره‌های آموزشی رو به افزایش است.

اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی کم هزینه و پربازده است

فلاحی با اشاره به شناسایی ۸۵ هزار هنرمند صنایع دستی در استان افزود: اشتغال‌زایی در حوزه صنایع دستی کم هزینه و پربازده است و با توجه به نیاز مبرم استان به اشتغال زایی برای جوانان تمامی طرح‌های اعطایی مورد حمایت است.

وی تصریح کرد: به ویژه در سال رونق تولید به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی از محل صنایع دستی و گردشگری هستیم تا بتوان بخشی از دغدغه بیکاری جوانان را پاسخ داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اظهار کرد: با توجه به اینکه مشاغل صنایع دستی به سادگی با کمترین امکانات در شهرها و روستاها ایجاد می‌شود، انتظار می‌رود تسهیلات ویژه برای اشتغال‌زایی این حوزه پیش‌بینی شود.


گردشگری استان اردبیل| سایت گردشگری استان اردبیل| اخبار گردشگری|میراث فرهنگی| اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.