https://didshahr.ir/12148

با هدف احیای هویت تاریخی و معرفی میراث فرهنگی استان اردبیل محتوای ۵ موزه در استان آماده سازی شده است.

 

موزه

 

به گزارش دیدشهر، مسئول موزه‌های استان اردبیل از آماده سازی محتوای ۵ موزه در استان اردبیل با هدف احیای هویت تاریخی و معرفی میراث فرهنگی به ویژه در دوره تاریخ معاصر خبر داد.

فردین عینی در بازدید از موزه‌های جدید اردبیل تصریح کرد: این موزه‌ها شامل موزه آواها و نواها در مجاور موزه صنایع دستی، موزه اسناد انقلاب اسلامی و اسناد تاریخی در مدرسه تاریخی جعفر اسلامی است.

وی افزود: همچنین موزه صفویه شناسی در محوطه مجموعه جهانی شیخ صفی الدین اردبیلی، موزه کلخوران در محدوده بقعه شیخ جبرئیل کلخوران و موزه تعزیه در حسینیه مجتهد در حال راه اندازی است.

مسئول موزه‌های استان با تاکید به ضرورت حمایت اداره کل موزه‌های کشور از برنامه توسعه موزه‌های استان با شعار اردبیل، شهر موزه‌ها تصریح کرد: راه اندازی موزه‌ها تاثیر قابل توجهی در معرفی هویت تاریخی و فرهنگی این خطه به دنبال خواهد داشت.

به گفته عینی در حال حاضر ۱۴ موزه در استان مجوز فعالیت دارد که از این تعداد ۸ مورد تحت پوشش اداره کل، یک موزه خصوصی و مابقی تحت مدیریت سایر نهادهای اجرایی است.

وی همچنین به احداث موزه در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: موزه‌های گرمی، مدرسه پورسینا و مدرسه جعفر اسلامی نیز در حال مرمت است.


گردشگری استان اردبیل| سایت گردشگری استان اردبیل| اخبار گردشگری| میراث فرهنگی| اردبیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.