https://didshahr.ir/17789

مدیرکل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان اردبیل گفت: عملیات ساماندهی محوطه شهیدگاه با سرعت در حال انجام بوده که مطالعه و مرمت این سنگ ‌ها بعد از ساماندهی انجام خواهد شد.

شهیدگاه

 

به گزارش دیدشهر؛ نادر فلاحی در بازدید از عملیات ساماندهی و آجرفرش محوطه شهیدگاه بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی، از سرعت پیشرفت این پروژه ابراز رضایت کرد و گفت: خوشبختانه با تلاش شبانه‌روزی همکاران مجموعه، پیشرفت فیزیکی عملیات مرمت مدرسه پورسینا نیز بیش از ۹۵ درصد بوده و امیدواریم در سفر آتی وزیر محترم میراث‌فرهنگی به استان، به‌عنوان موزه و مرکز مطالعات صفویه‌شناسی به بهره‌برداری برسد.

او با اشاره به اهمیت فرهنگی و تاریخی محوطه شهیدگاه بیان کرد: این محل به واسطه مزار شهدای جنگ‌های چالدران و شیروان، مقدس بوده و نشان‌دهنده نهادینه بودن و اهمیت والای فرهنگ ایثار و شهادت در بین مردم اردبیل است.

 

شهیدگاه

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: هر کدام از سنگ مزارهای شهدای جنگ شیروان و چالدران در اوج هنر و ظرافت صنعتگران دوره صفویه حکاکی شده و متاسفانه در زمان قاجاریه و پهلوی این سنگ‌ها مورد بی‌مهری شدید قرار گرفته و بسیاری از آنها به سایر نقاط ایران منتقل شده است.

فلاحی همچنین از مطالعه و مرمت این سنگ‌ها بعد از ساماندهی خبر داد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.