https://didshahr.ir/17852

فرماندار شهرستان خلخال گفت: توسعه گردشگری خلخال که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم سبب مهاجرت معکوس و افزایش ساخت و سازها در خلخال شده است.

فریدون بابایی

 

به‌گزارش دیدشهر؛ فریدون بابایی در جلسه تودیع و معارفه رئیس میراث‌فرهنگی خلخال اظهار کرد: توسعه گردشگری خلخال که در دو سال گذشته شاهد آن بودیم سبب مهاجرت معکوس و افزایش ساخت و سازها در خلخال شده است.

او با قدردانی از استاندار اردبیل و مدیرکل میراث‌فرهنگی استان در راستای تلاش برای رونق گردشگری در خلخال گفت: در سایه این تلاش‌ها توسعه گردشگری تبدیل به اولویت اول شهرستان شده و شاهد رونق و توسعه شهرستان با بهره‌گیری از صنعت گردشگری هستیم.

فرماندار شهرستان خلخال با بیان اینکه تلاش‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی در راستای تبدیل خلخال به قطب سوم گردشگری استان شایسته قدردانی است، عنوان کرد: تمامی وعده‌های داده‌شده در دو سال گذشته در این حوزه در شهرستان خلخال محقق شده است.

نادر فلاحی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: رویکرد ما توسعه متوازن گردشگری در استان از شمال تا جنوب آن بوده است و خلخال با توجه به داشتن ظرفیت‌های بالای تاریخی، طبیعی و فرهنگی ظرفیت بالقوه‌ای در صنعت گردشگری دارد.

 

خلخال

او افزود: در این راستا اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان در دو سال گذشته با حمایت ویژه از سرمایه‌گذاران پروژه‌های بسیار شاخص و پیشران در شهرستان اجرا کرده و طرح‌هایی نیز در دست اجرا دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به پروژه‌های در دست اجرا در شهرستان خلخال گفت: طرح جامع منطقه نمونه گردشگری ازناو پس از بیش از ۱۰ سال وقفه مصوب شد و در حال حاضر شاهد بهره‌برداری از پروژه برق‌رسانی به این منطقه هستیم.

فلاحی از احداث مجتمع خدماتی در این منطقه خبر داد و افزود: با تکمیل طولانی‌ترین پل معلق جهان در منطقه ازناو که در دست احداث است شاهد توسعه گردشگری در خلخال خواهیم بود.

او بیان کرد: در منطقه اندبیل خلخال که دارای جغرافیای منحصر به‌فرد بوده، اولین پیست اسکی جنگلی کشور احداث می‌شود که عملیات عمرانی آن در حال انجام بوده و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

 

خلخال

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل در مورد هتل کلور اظهار کرد: براساس هدفگذاری‌های انجام‌شده هتل کلور پس از سال‌ها وقفه راه‌اندازی می‌شود که عملیات برق‌رسانی به آبشار مصنوعی این منطقه امروز به بهره‌برداری رسید تا پس از یک دهه عملیات عمرانی خود را آغاز کند.

فلاحی با اشاره به اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل سفر رئیس جمهور برای زیرساخت‌های گردشگری استان گفت: از این میزان اعتبارات برای مسیرهای گردشگری خلخال مانند اسالم خلخال، ماسال گیلوان اختصاص می‌یابد تا تکمیل شود.

او از تفویض اختیارات معاونت توسعه اداره‌کل به شهرستان خلخال خبر داد و افزود: تمهیدی اتخاذ شده تا با افزایش اختیارات میراث فرهنگی خلخال سرمایه‌گذاران نیاز به مراجعه به استان برای امورات اداری نداشته باشند.

در این جلسه با قدردانی از تلاش‌های عادل خلیلی به عنوان رئیس پیشین اداره‌میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان خلخال، درویشی به عنوان رئیس جدید این اداره معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.