https://didshahr.ir/1826

شهردار اردبیل بیان کرد: در کشورهای توسعه یافته شهرداری ها به دنبال توسعه عمرانی نیستند، بلکه اولویت را برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت زندگی می دانند، شهرداری اردبیل نیز امروزه والاترین هدف خود را در ارتقای کیفیت زندگی شهری و شهروندی قرار داده است

به گزارش دیدشهر، حمید لطف اللهیان در آئین امضا تفاهم نامه همکاری بین شهرداری اردبیل و دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: در کشورهای توسعه یافته شهرداری ها به دنبال توسعه عمرانی نیستند، بلکه برنامه ریزی برای ارتقا کیفیت زندگی را در اولویت قرار داده اند.

وی با بیان اینکه صرف پرداخت به توسعه عمرانی نمی تواند زندگی پایدار شهری را رقم بزند، ادامه داد: کیفی سازی خدمات برای ارتقا کیفیت زندگی شهری، توسعه منابع انسانی و تربیت انسان ها و شهروندان توسعه یافته رویکرد امروز شهرداری ها و نیز شهرداری اردبیل است.

شهردار اردبیل با اشاره به پژوهش محور بودن برنامه های این سازمان متذکر شد: رویکرد شهرداری برنامه ریزی و رجوع به ماموریت اصلی است و آن صرف کارهای عمرانی نیست، هرچند در این زمینه نیز فعالیت های گسترده ای داریم اما این بخش خدمات اصلی شهرداری نیست.

وی با تاکید براینکه شهرداری اردبیل با فرهنگ سازی و اقدامات قابل توجه طی سال های اخیر سمت و سوی مطالبات شهروندان را تغییر داده است، یادآور شد: هم اکنون این مطالبات از دیدگاه عمرانی صرف به سمت توسعه انسان محوری سوق داده شده است.

لطف اللهیان با اشاره به اینکه بدنه شهرداری ها از زمان تاسیس تاکنون به سمت خدمات شهری و عمرانی تمایل داشته و تربیت شده است، بیان داشت: ولی امروزه تاکید براین است که شهرداری ها باید به ماموریت اصلی خود در قبال شهروندان برگردند.

وی با بیان اینکه برای تغییر دیدگاه و مطالبات شهروندان شهرداری اردبیل مراکز و سازمان های مختلفی در زمینه های مطالعاتی، پژوهشی، برنامه ریزی و… ایجاد شده است، افزود: ارتقا کیفیت زندگی شهری و شهروندی امروز بالاترین هدف و برنامه شهرداری است.

شهردار اردبیل ورود و مشارکت نخبگان و نهادهای تخصصی را در تغییر مطالبات و نگاه شهروندان و ارتقا کیفیت زندگی بویژه در حوزه سلامت تاثیر گذار خواند و اضافه کرد: عقد تفاهم نامه همکاری علمی با دانشگاه علوم پزشکی در این راستا است.

وی با اشاره به ارائه خدمات مشترک این دو نهاد به شهروندان ادامه داد: تلاش های شهرداری اردبیل در ایجاد جاده تندرستی، خانه سلامت و سایر برنامه های این حوزه با هدف ارتقا سلامت جامعه، در واقع تلاش همسو با دانشگاه علوم پزشکی است.

لطف اللهیان با بیان اینکه در واقع می توان در این حوزه ها شهرداری را ذیل مجموعه دانشگاه دانست، عنوان کرد: ایجاد ایستگاه تندرستی، توسعه مباحث فرهنگی، توجه به پژوهش های حوزه سلامت و… از سوی شهرداری اردبیل تلاش برای توسعه خدمات سلامت و بهداشت در جامعه است.

وی نسبت به واگذاری زمین در نقاط مختلف شهری به دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در راستای توسعه ایستگاه های تندرستی و سلامت در اردبیل اعلام آمادگی کرد.

    https://didshahr.ir/1826

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.