https://didshahr.ir/18776

داشتن دندان های زیبا و یکدست در کنار لثه ای صورتی رنگ، سفت، محکم و بهم چسبیده آرزوی هر کسی است.

دندان

افرادی هستند که در اثر حوادث ناگهانی و یا ضربات شدید دندن های خود را از دست داده اند.

در اکثر مواقع بهترین گزینه برای جبران دندان از دست رفته، ایمپلنت دندان بوده که خود این کار بسته به شرایط خاصی قابل انجام است.

در ادامه دکتر فراز تیموری متخصص جراحی لثه و ایمپلت، فلوشیپ جراحی لثه بالیزر درخصوص جراحی لثه قبل از کاشت ایمپلنت دندان و تعرفه کامپوزیت دندان سال ۹۹  توضیحاتی را ارائه می کنند.

شرایط یک لثه خوب برای کاشت ایمپلنت چیست؟

دکتر فراز تیموری: همان گونه که می دانید امروزه کاشت ایمپلنت دندان طرفداران خاص خود را پیدا کرده و افراد دیگر نگران دندان های از دست رفته خود نیستند. اما باید خاطر نشان کرد که برای انجام ایمپلنت شرایط خاصی وجود دارد که یکی از آن ها داشتن لثه سالم و بدون بیماری لثه می باشد. چنانچه لثه دچار بیماری لثه و دیگر مشکلات باشد قطعا قبل از ایمپلنت بایستی جراحی لثه خواه جراحی لثه با لیزر و یا جراحی لثه به صورت سنتی حتما انجام شود. اما پیشنهاد ما به بیماران در اکثر مواقع، انجام جراحی لثه با لیزر می باشد.

از کجا بدانیم لثه برای کاشت ایمپلنت سالم است؟

دکتر فراز تیموری: علایم اولیه لثه سالم برای خود فرد قابل تشخیص است. لثه سالم دارای رنگی صورتی، شبیه پوست پرتقال و دانه دانه، سفت، محکم، چسبیده به استخوان زرین و فاقد تورم و خونریزی می باشد. در حالتی که فرد بو و طعم بد دهان، خونریزی، لقی دندان و حتی حرکت و چرخش دندان از محل اولیه خود را احساس کرد؛ بداند که همه شرایط برای کاشت ایمپلنت دندان را نخواهد داشت. برای جبران تمامی موارد بالا مجبور به انجام جراحی لثه قبل از کاشت ایمپلنت دندان خواهیم شد.

آیا جراحی لثه همان جراحی ایمپلنت دندان است؟

دکتر فراز تیموری: خیر. جراحی لثه با جراحی کاشت ایمپلنت کاملا تفاوت دارد. زمانی که فرد نیاز به جراحی لثه بدون درد دارد، خود لثه باز می شود و لثه هایی که دچار التهاب و بیماری لثه هستند برداشته می شوند. اما در جراحی ایمپلنت لثه را شکافته و ایمپلنت را جایگذاری کرده و دوباره همان لثه بخیه زده می شود. به بیان ساده تر یعنی در جراحی ایمپلنت لثه ای کم یا اضافه نمی شود اما در جراحی لثه با لیزر و یا جراحی لثه با روش سنتی بخشی از لثه برداشته خواهد شد.

 پس از جراحی لثه و کاشت ایمپلنت مراقبت خاصی نیاز است؟

دکتر فراز تیموری: بله. بدون شک نه تنها پس از جراحی لثه و ایمپلنت دندان بلکه در هر جراحی که درخصوص دندان انجام می شود، مراقبت های خاصی نیاز است که پس از عمل در اختیار بیماران قرار می گیرد. از جمله نکاتی که ما به بیماران خود توصیه می کنیم شامل این موارد خواهد بود:

-بر روی لثه جراحی شده یک خمیر پانسمان جهت محافظت از لثه در مقابل تحریکات خارجی و کاهش درد می باشد. بیمار سعی کند آن را تا جلسه بعدی که به کلینیک مراجعه می کند نگه دارد.

-نزدیک به ۳ ساعت پس از عمل جراحی لثه و جراحی ایمپلنت از خوردن غذاهای گرم خودداری کند تا خمیر پانسمان کاملا سفت شود.

-از خوردن غذاهای سفت و تمام جامد اکیدا خودداری کند.

-سعی شود روی ناحیه ای که پانسمان قرار دارد مسواک کشیده نشود و در صورت مشاهده خونریزی شدید حتما به مطب دوباره مراجعه نمایند

– از خوردن داروهای خودسرانه جدا خودداری کنند و تنها داروهایی که خودمان تجویز کرده ایم را مصرف نمایند.

آیا هزینه جراحی لثه با هزینه جراحی ایمپلنت یکسان است؟

دکتر فراز تیموری: خیر. همانگونه که اشاره شد در جراحی لثه با لیزر و یا جراحی لثه به روش سنتی بخشی از لثه برداشته می شود و قطعا نیاز به تجهیزات خاص و زمان بیشتر دارد. اما در جراحی ایمپلنت تنها لثه شکافته شده و ایمپلنت جایگذاری می شود از این رو هزینه جراحی ایمپلنت با هزینه جراحی لثه  و یا  هزینه عصب کشی دندان در کرج  قطعا یکسان نخواهد بود.

سخن آخر

دکتر فراز تیموری: نه تنها جراحی لثه و جراحی ایمپلنت بلکه تمام افراد می توانند از دیگر خدمات ما از قبیل کامپوزیت و مرتب کردن دندانها، دندانپزشکی کودکان ، درمان خانگی کیست دندان ، سفید کردن دندانه  (BLEACHING)، لامینت ونیر (روکش بدون فلز)، اینترنال بیلیچینگ و کامپوزیت فیسینگ، جرم گیری و کامپوزیت فیسینگ با کمترین هزینه بهره ببرند.

دکتر فراز تیموری:  متخصص جراحی لثه و ایمپلت، فلوشیپ جراحی لثه بالیزر                                               

آدرس: کرج ، عظیمیه ، بلوار استقلال ، ۴۵ متری کاج (ابتدای بلوار بسیج از سمت عظیمیه) پلاک ۱۱ طبقه ۵ واحد ۶

 

تلفن: ۰۲۶۳۲۵۲۸۶۲۸ – ۰۹۱۲۸۰۰۱۸۷۰   

سایت: Drfarazteymouri.com                      

اینستاگرام: Farayeshdental.ir

    https://didshahr.ir/18776

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.