https://didshahr.ir/1921

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به اینکه اجرای بیش از 90 درصد خدمات شرکت توزیع نیروی برق اردبیل به صورت الکترونیکی است، گفت: تا یک ماه آینده در تمامی شهرستانهای استان خدمات الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود.

به گزارش دیدشهر، حسن محمدی با اشاره به مصوبه دولت در خصوص استفاده ادارات از انرژی‌های تجدید پذیر اظهار کرد: به ادارات ابلاغ شده بود تا پایان شهریور ماه سال جاری نسبت به نصب پنل‌های خورشیدی در ادارات اقدام کرده و از طریق آن 20 درصد از برق مصرفی خود را تامین کنند در حالیکه در اردبیل تاکنون هفت اداره نسبت به این کار اقدام کرده است.

وی اضافه کرد: بعضی ادارات که در استان باید متولی این کار باشند و آن را به فرهنگ تبدیل کنند هنوز خودشان در غفلت بسر می برند.

به گفته مدیرعامل برق استان اردبیل برای حفظ محیط زیست و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی در تلاش هستیم تا در سطح استان و از طریق بخش‌های خصوصی به تولید انرژی‌های پاک اقدام کنیم بطوریکه در این راستا انتظار داریم دستگاه‎های اجرایی در ردیف اول برای استفاده از انرژی خورشیدی قرار گرفته و نسبت به ترویج آن در جامعه اقدام کنند تا این مسئله در استان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه تولید برق در استان اردبیل بیش از سه برابر مصرف است، اضافه کرد: استان اردبیل از لحاظ برقی مصرفی در جایگاه خوبی قرار دارد چرا که در این استان 80 درصد مصارف خانگی است و صنعت نقش کمی در استان ایفا می کند.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حوزه انرژی‌های خورشیدی گفت: تا امروز ۹ مجوز سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی با توان ۲۳ مگا وات صادر شده است که یکی از آنها با توان ۱ مگاوات در آینده‌ای نزدیک به بهره برداری می رسد.

محمدی در ادامه از اجرای طرح بیمه برق خانگی و تجاری در استان خبر داد و گفت: در این راستا خسارتی که به مشترکان تجاری پرداخت می‌شود از طریق بیمه دی در استان خواهد بود و مشترکین خسارت دیده می توانند تا پایان سال نسبت به دریافت خسارات خود اقدام کنند.

مدیرعامل برق استان اردبیل با بیان اینکه تا یک ماه آینده در تمامی شهرستانهای استان خدمات الکترونیکی به مردم ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از 90 درصد خدمات شرکت توزیع نیروی برق اردبیل به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته محمدی در حال حاضر تمامی روستاهای استان اردبیل از نعمت برق برخوردار هستند و هیچ روستایی در استان فاقد برق نیست و تنها در 17 قشلاقات زیر پنج خانوار استان اردبیل برق نداریم و برنامه‌ریزی شده تا این قشلاقات تا از نعمت برق بهره‌مند شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.