https://didshahr.ir/19455

رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان کوثر از انجام اقدامات برای احیای مجدد و رونق هنرصنعت سبدبافی این شهرستان خبر داد و گفت: هنرهای فراموش شده صنایع‌ دستی شهرستان شناسایی و احیا می‌ شود.

 

سبد

 

به‌گزارش دیدشهر؛ جهانگیر شهبازی اظهار کرد: جایگاه صنایع‌دستی به عنوان یک صنعت اشتغال‌آفرین و درآمدزا برای خانوارها ایجاب می‌کند که توسعه و گسترش این صنایع مد نظر بوده و در این زمینه اقدام و برنامه‌ریزی شود.

او ادامه داد: در همین راستا هنرهای فراموش شده و یا در معرض فراموش شدن صنایع‌دستی شهرستان کوثر شناسایی و احیا خواهد شد که در این زمینه هدفگذاری‌های لازم انجام شده است.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کوثر افزود: به عنوان مثال سبدبافی از جمله این هنرهاست که اقدامات لازم برای احیای مجدد و رونق آن صورت گرفته است و در حال بررسی بیشتر در خصوص سایر رشته‌های صنایع دستی هم هستیم.

شهبازی گفت: صنایع‌دستی شهرستان از رونق نسبتا مناسبی برخوردار بوده و برای حمایت از هنرمندان و صنعتگران اقداماتی از قبیل ارائه تسهیلات ارزان‌قیمت، تبلیغات و برپایی نمایشگاه‌های مجازی صورت گرفته که با عادی شدن شرایط بعد از کرونا این اقدامات گسترده‌تر خواهد شد.

او بیان کرد: زودی یکی از هنرهای هنرمندان این شهرستان موفق به اخذ مالکیت معنوی خواهد شد که جزئیات آن به‌زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.