https://didshahr.ir/19523

فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل گفت: امسال 844 اثر و شیء از متخلفان حوزه میراث فرهنگی در سطح استان اردبیل شناسایی و کشف شده است.

 

عتیقه

 

به‌گزارش دیدشهر؛ سرهنگ صابر افضل‌نیا اظهار کرد: در 9 ماهه امسال با تلاش‌های انجام شده توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان 844 شیء و اثر از متخلفان کشف و شناسایی شده که از این تعداد 301 مورد شیء اصل و 543 مورد بدل بوده است.

او از شناسایی و کشف 10 مورد حمل و نگهداری دستگاه فلزیاب از متخلفان در این مدت خبر داد و گفت: سه مورد تجاوز به حریم نیز شناسایی شده که شامل یک مورد تصرف غیرمجاز و دو مورد ساخت و ساز غیرمجاز بوده است.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به 16 مورد تخریب آثار تاریخی در استان از ابتدای سال بیان کرد: این موارد شامل 6 مرمت غیرمجاز، یک تغییر کاربری غیرمجاز و 9 ایجاد خسارت به اثر بوده است.

 

حفاری عتیقه باستانی

افضل‌نیا در مورد اقدامات قضایی انجام شده در راستای حفاظت از میراث‌فرهنگی عنوان کرد: در این زمینه امسال 10 اخطاریه موثر و دو اخطاریه غیرموثر صادر شده و 27 پرونده نیز تشکیل شده است.

او خدمات حفاظتی در حوزه فعالیت این یگان در 9 ماه امسال را شامل چهار مورد اسکورت اشیای تاریخی و فرهنگی، یک مورد حفاظت از محل کاوش و 30 مورد حفاظت از مراسم‌ها و همایش‌ها عنوان کرد.

فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل با اشاره به ارائه گزارش‌های مردمی در مورد تخلفات سودجویان در سطح استان گفت: امسال 35 گزارش مردمی در بخش حفاری، هفت گزارش کشف، 10 مورد گزارش تجاوز به حریم، 14 گزارش تخریب و هفت گزارش فلزیاب دریافت شده است.

افضل‌نیا با قدردانی از همکاری مردم در این زمینه اظهار کرد: مشارکت‌های عمومی نقش بسزایی در مقبله و برخورد با متخلفان درحوزه میراث‌فرهنگی داشته که در راستای تقویت این برخوردها انتظار می‌رود شاهد توسعه همکاری مردمی باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.