https://didshahr.ir/2021

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به اینکه استان اردبیل نیاز به 650 بزگراه دارد گفت: 19 کیلومتر بزرگراه احداث شده است که 25کیلومتر آن راه اصلی و 2 کیلومتر از راه روستایی را شامل می شود.

به گزارش دیدشهر، محبوب حیدری به مناسبت هفته حمل ونقل در نشست خبری با خبرنگاران بیان کرد: در حوزه بازآفرینی و مسکن که از برنامه‌های اصلی دولت است، مطالعات شهرهای اردبیل، پارس‌آباد، مشگین‌شهر و خلخال انجام شده و امیدواریم فاز دو این مطالعات هر چه زودتر به بهره‌برداری برسد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین افزود: درحوزه بازآفرینی 62 پروژه درحال اجرا است واجرا خواهد شد، این پروژه هم در دوره ی قبل و هم امسال به جد دنبال می شود که نسبت به کشور درسطح استان از پیشرفت خوبی برخورداریم، 27 دستگاه اجرایی درگیر این پروژه است.

وی با اشاره به اینکه اعتبار امسال نسبت به سال گذشته 3برابر افزایش یافته است، گفت: به 650 بزگراه نیاز داریم که برای اتصال این بزرگراه 350 میلیارد مبلغ مورد نیاز است، دراین پروژه 19کیلومتر بزرگراه احداث شده است که 25 کیلومتر آن راه اصلی و 2 کیلومتر از راه روستایی را شامل می شود.

جاده-خاکبرداری

حیدری با اشاره به اینکه در شمال استان مطالعات بخشی از راه گرمی و بیله‌سوار انجام شده است، تصریح کرد: امیدواریم ظرف پنج ماه آینده مطالعات همه راه‌های استان پایان و نیازمندی‌های راه‌ها شناسایی شود تا اقدامات لازم برای هموطنان انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل همچنین افزود: در راه های روستایی بحث احداث وجود ندارد بلکه 103 کیلومتر از راه ها ی روستایی بهسازی شده است.

جاده

در این نشست همچنین کاظمی از قطارهای مسافربری که از ایستگاه میانه شروع می شود و با عبور از کوثر وارد استان ادربیل می شود خبر داد وگفت: هدف از این طرح تسهیل عبور و مرور مسافران، کاهش مصرف سوخت اعلام کرد.

وی همچنین ادامه داد: به دلیل کوهستانی بودن این منطقه  62 دستگاه تونل و 4کیلومتر پل برای این مسیر پیش بینی شده که 60درصد تونل ها به اتمام رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.