https://didshahr.ir/22310

منچستر سیتی قهرمان لیگ برتر انگستان، همراه با سونی شریک تجاری خود، ساخت کپی مجازی از استادیوم اتحاد را شروع کرده‌ است تا کانون مرکزی هواداران این تیم در متاورس باشد.

استادیوم اتحاد، ورزشگاه خانگی منچستر سیتی است. در حال حاضر این تیم، در صدر لیگ برتر انگلستان قرار دارد. منچسترسیتی در 18 فوریه (29 بهمن ماه) از توافقنامه سه ساله خود با شرکت سونی خبر داد. Sony به منخصصان واقعیت مجازی اجازه می‌دهد که از آنالیز تصویر و تکنولوژی ردیابی اسکلتی شرکت زیر مجموعه خود، Hawk-Eye، استفاده کنند.

منچستر سیتی امید دارد هواداران از مزایای داشتن یک استادیوم مجازی لذت ببرند. اگرچه محدودیت‌های کرونا هنوز مانع گزینه سفر برای بعضی افراد شده است، اما قابلیت تماشای بازی‌های فوتبال در محیط جذاب متاورس می‌تواند مایه آرامش هوادارانی باشد که عطش حضور در محیط مسابقه را دارند. در این مطلب قصد داریم به طور مفصل درباره احداث ورزشگاه فوتبال در متاورس توسط منچسترسیتی بپردازیم.

اهداف منچستر سیتی از ساخت استادیوم اتحاد در متاورس

منچسترسیتی با شروع ساخت و ساز ورزشگاه مجازی اتحاد، موانع جغرافیایی سر راه هواداران علاقمند به حضور در مسابقات زنده یا ضبط شده را مرتفع می‌کند. نوریا تار (Nuria Tarre) مدیر بازاریابی گروه فوتبالی منچستر سیتی در 29 بهمن اعلام کرد:

هدف اصلی که می‌توانیم برای یک متاورس متصور شویم این است که قابلیت بازسازی مسابقه فوتبال برای شما وجود داشته باشد، می‌توانید بازی را به‌صورت زنده تماشا کنید و از زوایای دیگر با نقش‌های مختلف در بازی فوتبال حضور داشته باشید؛ همچنین از آنجایی که ورزشگاه کاملا مجازی و ظرفیت آن نامحدود است پس محدودیتی از نظر تعداد برای ورود به استادیوم متاورس منچستر سیتی وجود ندارد.

به گزارش Cointelegraph در 23 ژانویه 2022 (3 بهمن 1400) به دلیل تلاش برندهای بزرگ برای ورود به متاورس، تعامل و مالکیت آیتم‌های مجازی افزایش یافته است. منچستر سیتی به دنبال استفاده از فرصت‌های متاورس و وب 3 است تا دسترسی بیشتری به استادیوم و تیم منچستر سیتی برای هواداران خود در سراسر جهان ایجاد کند.

خیز منچستر سیتی به وب 3 و متاورس می‌تواند نظر تیم فوتبال لیورپول را نیز جلب کند؛ قرمزها ممکن است برای افزایش درآمد خود، دنباله‌ روی این حرکت منچستر سیتی باشند. همچنین رقیب دیگر آن یعنی منچستر یونایتد هم وارد اکوسیستم وب 3 شده است. با همکاری تزوس و منچستر یونایتد، تزوس ارز دیجیتال رسمی این تیم شد تا شروع همکاری فوق‌العاده جذاب برای آن‌ها باشد.

بحث داغ خرید زمین و ساخت املاک در متاورس

چندماه پیش بود که فیسبوک نام خود را به متا (Meta) تغییر داد و دلیل این کار را تمرکز بر دنیای متاورس اعلام کرد. درست از آن موقع بود که متاورس به داغ‌ترین موضوع دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شد. بسیاری از سرمایه گذاران نیز به این فضا ابراز علاقه کردند. به عنوان مثال با افتتاح فروشگاه سامسونگ در متاورس دیسنترالند موج جدیدی از هیجانات در دنیای رمزارزها برپا شد. بسیاری از موسسات، سرمایه‌داران کلان و حتی سلبریتی‌ها شروع به خرید زمین در متاورس کردند. در ادامه شاهد رشد شدید قیمت زمین‌‌های مختلف در متاورس‌های گوناگون بودیم.

در حال حاضر از میان پلتفرم هایی که در حوزه متاورس فعال هستند، می‌توان به سندباکس، دیسنترالند و اکسی اینفینیتی اشاره کرد. اگر به بحث متاورس یا پلتفرم های مرتبط با آن علاقه مند هستید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر به صرافی ارزهای دیجیتال بیت 24 مراجعه کنید.

    https://didshahr.ir/22310

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.