https://didshahr.ir/22505

به اعتقاد چینی ها فردی که فقط یک بار از کوه ««هوآنگ شان» در چین صعود کند، هرگز به سراغ کوه دیگری نخواهد رفت.

کوهی که همتای جهانی ندارد

به گزارش دیدشهر، کوه «هوآنگ شان» و طبیعت پیرامونش یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های طبیعی دنیا و ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو است.

زیبایی غروب آفتاب، قله‌های گرانیتی مه‌گرفته، درختان کاج درهم‌پیچیده با بیش از 1500سال عمر، اقیانوس ابر، جنگل‌های بامبو و ظاهر عجیب سنگ‌های کوه از گذشته‌های دور سوژه نقاشی، عکاسی و حتی لوکیشن های فیلم برداری فیلم‌های معروف دنیا مثل «آواتار» بوده‌است.

هوآنگ شان در گذشته به‌دلیل گوشه‌وکنارهای تاریک و شیب تیره‌رنگ ارتفاعاتش به کوه‌ سیاه مشهور بود تا این‌که امپراتور سلسله «تانگ» به افتخار امپراتور افسانه‌ای چین، «هوانگ دی» که به امپراتور زرد معروف بود، اسم کوهستان را به «کوهستان زرد» تغییر داد.

براساس افسانه‌ها، هوانگ دی قرص‌های جاودانگی را در این کوهستان ساخته است و یک اژدهای بزرگ برفراز آسمان و در پشت این کوه زندگی می‌کند.

«کاج میزبان» نماد مهمان‌نوازی در چین، شناخته‌شده‌ترین نوع کاج‌ها در این کوهستان است که با شاخه‌هایی که از یک طرف رشد کرده به ‌نظر می‌رسد که درحال خوش‌آمدگویی به گردشگران است.

در این کوهستان، صخره‌ای عجیب با ظاهری شبیه به گلابی برعکس وجود دارد که ایستایی آن به‌شکل عمودی طی سال‌ها موجب تعجب بازدیدکننده‌ها بوده‌است.

«میمون دیده‌بان دریا» هم از دیگر صخره‌های مشهور این ناحیه است که از زاویه‌ای خاص شبیه به میمونی درحال تماشای دریاست.

کوه هوآنگ‌شان در سال 1990 در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت و سال 2004 به‌عنوان نخستین گروه پارک زمین‌شناسی جهان انتخاب شد.

منابع: airpano، eligasht

کوهی که همتای جهانی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.