https://didshahr.ir/22582

لیزر موهای زائد می تواند گزینه خوبی برای کسانی باشد که موهای زائد دارند و به دنبال راهی برای کاهش یا حذف موثر موهای نواحی بزرگ و کوچک هستند.

لیزر موهای زائد چیست؟

لیزر موهای زائد یک روش غیرتهاجمی برای کاهش یا حذف موهای زائد است. با بیش از یک میلیون عمل انجام شده در سال 2016، لیزر موهای زائد یکی از محبوب ترین درمانهای زیبایی کم تهاجمی است.

لیزر مو

فرآیند لیزر موهای زائد به چه شکل است؟

قبل از درمان، ناحیه مورد درمان تمیز می شود.برای برخی از بیماران ژل بی حس کننده استفاده میشود. زمانی که ناحیه کوچکی از پوست تحت درمان قرار گیرد و پوست آن ناحیه بسیار حساس باشد، بی حس کردن آن ناحیه کمک کننده است. همچنین حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد تا ژل بی حس کننده عمل کند.

لیزر درمانی دراتاقی که بطور خاص جهت لیزردرمانی آ انجام می شود. تمام کسانی که در اتاق حضور دارند لازم است که در طول جلسه از عینکهای محافظ استفاده کنند. این روش موجب کشیدگی پوست می شود که با لیزر مورد درمان واقع می شود. بسیاری از بیماران می گویند که پالس های لیزر مانند سوزن های گرم یا چسباندن نوار لاستیکی به پوست هستند.

کار لیزر حذف موها با تبخیر فولیکولهای آنها میباشد.

مدت زمان جلسه شما به اندازه ناحیه تحت درمان بستگی دارد. مثلا لیزر موهای زائد پشت لب چند دقیقه طول می کشد. اگر ناحیه بزرگی مانند کمر یا پاها تحت مد نظر شماست، ممکن است جلسه شما بیش از یک ساعت طول بکشد.

لیزر موهای زائد

چه مواردی را بعد از لیزر موهای زائد باید رعایت کنیم؟

  • از برخورد نور مستقیم خورشید به پوست لیزر شده خودداری کنید.
  • از تخت برنزه کننده، لامپ خورشیدی یا هر وسیله برنزه کننده داخلی دیگری استفاده نکنید.
  • دستورالعمل های مراقبت هایی را دنبال کنید که متخصص پوست توصیه کرده است.

بعد از درمان مقداری قرمزی و تورم خواهید دید که این اغلب شبیه آفتاب سوختگی خفیف به نظر می رسد. به کار بردن کمپرس خنک می تواند به کاهش درد و ناراحتی شما کمک کند.

چه مدت پس از لیزر موهای زائد نتیجه مشخص میشود؟

احتمالاً بلافاصله پس از درمان نتایج را خواهید دید. البته نتایج از بیمار به بیمار دیگر متفاوت است. همچنین رنگ و ضخامت موهای شما، ناحیه تحت درمان، نوع لیزر مورد استفاده و رنگ پوست شما بر روی نتایج تاثیر می گذارد. پس از اولین درمان می توانید انتظار کاهش 10 تا 25 درصدی مو را داشته باشید.

برای از بین بردن موهای زائد، اکثر بیماران به 2 تا 6 جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. پس از اتمام درمان ها، اکثر بیماران برای چندین ماه یا حتی سال ها هیچ مویی روی پوست تحت درمان مشاهده نمی کنند. هنگامی که موها دوباره رشد می کنند، تمایل به کاهش آن دارند. موها نسبت به قبل ریزترند و رنگ روشن‌تری دارند.

لیزر موهای زائد

ماندگاری نتایج لیزر موهای زائد چه مدت است؟

در بیشتربیماران ماه ها یا حتی سال ها پوست بدون مو می ماند. هنگامی که برخی از موها دوباره رشد می کنند، احتمالا کمتر قابل توجه خواهند بود. برای اینکه این ناحیه عاری از مو باشد، ممکن است بیمار به لیزرهای نگهدارنده نیاز داشته باشد.

عوارض احتمالی لیزر موهای زائد چیست؟

شایع ترین عوارض جانبی جزئی هستند و 1 تا 3 روز زمان میبرد تا رفع شوند. این عوارض جانبی عبارتند از:

  • درد و ناراحتی
  • تورم
  • سرخی

سایر عوارض جانبی احتمالی زمانی که لیزر موهای زائد توسط متخصص پوست یا تحت نظارت مستقیم متخصص پوست انجام شود، نادر است. اما در صورت بروز عبارتند از:

  • تاول زدن
  • شیوع هرپس سیمپلکس (زخم سرد)
  • عفونت ها
  • جای زخم
  • روشن شدن یا تیره شدن پوست

با گذشت زمان، رنگ پوست تمایل به بازگشت به حالت عادی دارد. با این حال، برخی از تغییرات در رنگ پوست دائمی هستند. به همین دلیل است که مراجعه به پزشک متخصص در لیزر درمانی و آگاهی عمیق از پوست از اهمیت خاصی برخوردار است.

توجه و عمل کردن به توصیه ها و دستورالعمل های متخصص پوست نیز از مواردی است که بسیار حائز اهمیت میباشد. پیروی از دستورالعمل های قبل از درمان و دستورالعمل های بعد از درمان، خطر عوارض جانبی را تا حد زیادی کاهش می دهد.

پاکسازی صورت

تمیز کردن صورت بخشی از یک روال اساسی است که شما باید برای حفظ بهداشت پوست صورت انجام دهید. آلودگی محیطی ، خاک ، آرایش یا استرس عواملی هستند که می توانند طراوت ، درخشندگی و نشاط را ایجاد کنند.

پاکسازی صورت می تواند کارهای باورنکردنی در پوست شما انجام دهد، بسیار بیشتر از افرادی که تصمیم می گیرند صورت خود را با صابون و آب بشویید. تمیز کردن روتین صورت باید صبح و شب انجام شود. با این حال، یک بار در ماه پاکسازی صورت به صورت حرفه ای لازم و ضروری میباشد. این به داشتن ظاهر سالم و نرم شدن پوست شما کمک حائز اهمیتی خواهد کرد.

پاکسازی صورت

مزایای پاکسازی صورت

پاکسازی پوست مرده و سایر ناخالصی ها را از بین می برد. پاکسازی صورت برای از بین بردن ناخالصی ها و جلوگیری از مشکلاتی مانند آکنه انجام میشود. علاوه بر این ، متخصصان از پاک کننده های خاص و بهترین محصولات برای هیدراتاسیون پوست و استفاده بیشتر بهره میبرند. همچنین پاکسازی صورت اثرات کلاژن را بر روی پوست تقویت کرده،عمق چین و چروک ها را کاهش داده و موجب درخشندگی بیشتری میشود. پاکسازی صورت به پوست کمک میکند که به آن اکسیژن برسد. زیرا زمانی که منافذ پوست شما بسته باشد، پوست نمیتواند نفس بکشد.

تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم چیست؟

درمان بوتاکس شامل تزریق های کوچک در نواحی تحت درمان است که به طور برگشت پذیری تکانه عصبی را که باعث انقباض عضلانی می شود، مسدود می کند. این باعث ایجاد آرامش در عضلات صورت می شود و به طور موقت ظاهر چین و چروکهای صورت را متوقف می کند.  بوتاکس به دلیل اثر بر روی عضلات دور چشم و پیشانی باعث جوانسازی ظاهر می شود و بدون نیاز به جراحی اثر جوان کننده دارد. همچنین عمدتاً برای درمان یک سوم بالایی صورت، نرم کردن ظاهر و از بین بردن خطوط بین ابروها و پنجه کلاغی استفاده می شود.

با این حال، نه تنها در زیبایی پوست استفاده می شود، بلکه برای درمان بیماری های مختلف مانند میگرن، استرابیسم، دیستونی نیز شناخته میشود.

تزریق بوتاکس یا سم بوتولینوم چگونه عمل می کند؟

بوتاکس نوعی نوروتوکسین است که به طور طبیعی توسط باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم تولید می شود. این مواد سیستم عصبی محیطی (اتصال عصبی عضلانی) را هدف قرار می دهند و فرآیندهای سیگنال دهی عصبی را که انقباض عضلانی را تحریک می کنند، قطع می کنند. به این ترتیب بوتاکس باعث فلج موقت عضله و در درجه دوم شل شدن آن می شود. 

تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس برای کدام افراد کارایی دارد و چه نتایجی از آن حاصل میشود؟

این درمان برای مردان و زنانی که می خواهند از چین و چروک صورت جلوگیری کنند یا آن را بهبود بخشند، توصیه می شود.  اثر سم بوتولینوم بین روز سوم و چهارم درمان آشکار می شود. تا 10-14 روز اول این اثر پیشرونده است و هر بار نتایج قابل توجه تری از یک چهره صاف تر و بدون چین و چروک می دهد.

چه زمانی باید تزریق بوتاکس را شروع کنم؟

بیشتر افراد تا زمانی که روی پوست خود چین و چروک مشاهده نکنند به سراغ تزریق بوتاکس نمیروند. اما درمان پیشگیرانه از بوتاکس برای درمان چین و چروک قبل از ظاهر شدن میتواند بسیار موثر واقع شود.

اگرچه بسیاری از افراد درمان های پیشگیرانه را بین سنین 20 تا 30 سالگی شروع می کنند، اما هیچ سن خاصی برای آن وجود ندارد.

مهم است که با داشتن بهترین محصولات زیبایی شناسی در بازار، به مراکز تخصصی بروید. تیم متخصصان شما مسئولیت اعمال لوسیون ، کرم و پاک کننده های مناسب برای انواع پوست را بر عهده خواهند داشت که این بهترین نتیجه را تضمین می کند. یکی از مراکزی که میتواند به شما در دریافت خدمات فوق به صورت تخصصی کمک کند، کلینیک تخصصی سارا بیوتی زیر نظر متخصص حرفه ای، دکتر سارا زرین فر میباشد که میتوانید در محدوده سعادت آباد آن را جستجو کرده و به آن مراجعه کنید.

    https://didshahr.ir/22582

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.