https://didshahr.ir/22585

جزایر اُلند ، بهشت مستقل فنلاند

جزایر اُلند کوچک ترین منطقه فنلاند

به گزارش دیدشهر، فنلاند، کشوری در شمال اروپا و در همسایگی سوئد، نروژ و روسیه، خلاف دیگر کشورهای این منطقه که به آب‌وهوای سردشان معروف‌اند، هوایی متعادل دارد و فقط زمستان‌ها خیلی سرد می‌شود. فنلاند که تا یکی دو قرن پیش جزئی از سوئد و بعدا روسیه بوده، امروزه کشور مستقلی شده ‌است اما در همین کشور، یک منطقه مستقل دیگر هم وجود دارد. در وسط دریای «بالتیک»، مجموعه‌‌ای از چندین جزیره قرار دارد که با نام «مجمع‌الجزایر اُلند» شناخته می‌شود.

این جزایر متعلق به کشور فنلاند هستند اما به‌صورت نسبتا خودگردان اداره می‌‌شوند. یعنی از نظر جغرافیایی متعلق به کشور فنلاند است ولی از نظر سیاسی، سازمان‌ها و اداره‌های خودش را دارد. اُلند کوچک‌ترین منطقه فنلاند است که نیم درصد از مساحت و جمعیت این کشور را دارد. محبوبیت این مجمع‌الجزایر به‌دلیل داشتن طبیعت بکر و زیبایش است.

گردشگران با قایق‌‌های تفریحی به این جزایر می‌روند و می‌توانند از جاذبه‌های آن مثل کشتی «پومرن» که زمانی یک کشتی بزرگ تجاری بوده و اکنون به موزه تبدیل ‌شده ‌است، دیدن کنند.

موزه دریایی اُلند و قلعه‌ای متعلق به قرن چهاردهم به‌نام «کاستلهلم»، از دیگر دیدنی‌های این منطقه است.

مجمع‌الجزایر اُلند شامل جزیره اصلی اُلند به‌اضافه حدود ۶۵۰۰ صخره و جزیره دیگر در شرق آن است. جالب است بدانید تنها مرز زمینی اُلند، یک صخره با نام «مارکت» است که به کشور سوئد وصل می‌شود.

آب‌وهوای مناسب این جزیره‌ها باعث شده ‌است که آن‌ها تولیدکننده عمده محصولات کشاورزی و دامداری فنلاند و حتی کشورهای دیگر باشند.

مسافران این جزایر زیبا غیر از گردشگر در الند، حتما باید پنکیک مخصوصش را با مربای آلو و خامه فراوان که یکی از دسرهای خوشمزه این ناحیه است، امتحان کنند!

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.