https://didshahr.ir/23730

میزبانی اردبیل برای کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ می‌تواند نقطه عطفی در روند توسعه استان باشد و در صورت حصول نتیجه مطلوب قطعا تاثیرات بسیار ملموسی خواهد داشت.

شیخ صفی الدین

پرونده اردبیل در ۲۰۲۳


به‌عنوان یک ایرانی، استان اردبیل را چقدر می‌شناسید؟ اصلا آن را به چه می‌شناسید؟ به کدام جاذبه‌اش،‌ به کدام خوراکی محلی و کدام آیین و سنت ملی و مذهبی‌اش؟

احتمالا برای شما هم این‌گونه است که به محض شنیدن نام اردبیل، ذهن‌تان پرواز می‌کند سمت چشمه‌های آبگرم و پربخار و لذت غوطه‌ور شدن در آنها در یخبندان زمستان یا پر می‌کشد سمت دشت‌های سرسبز و جنگل‌های انبوه فندقلو یا دلتان هوایی فضای آرامش‌بخش بنای شیخ‌صفی‌الدین اردبیلی می‌شود یا این‌که هیچ‌یک از اینها و فقط برف و بوران و یخبندان زمستانه آن جلوی چشمان‌تان پرده‌ای سرد و سپید می‌کشد.

اردبیل همه اینها هست و هیچ‌یک از اینها به تنهایی نیست! شاید برای همین این خطه پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو در سال ۲۰۲۳ شده است؛ برای این‌که سرشار از جاذبه‌های حیرت‌انگیز و تماشایی و در حد و اندازه‌های جهانی است و باید تک‌تک آنها را به رخ جهانیان بکشاند و دل یکایک زیباپسندان جهان را ببرد و به سوی خود بکشاند.

برای رسیدن به این مهم، طی روزهای گذشته ستاد اجرایی این رویداد بین‌المللی کار خود را به‌طور رسمی در اردبیل آغاز کرده و عاملی، استاندار اردبیل دراین باره گفته: «توسعه زیرساخت‌های گردشگری، معرفی استان در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، جذب سرمایه‌گذار برای ظرفیت‌های موجود در استان و شناساندن هویت تاریخی و فرهنگی استان به کشورهای عضو اکو به منظور رونق اقتصاد گردشگری استان از اهداف این رویداد است.»

البته ما معتقدیم بد نیست مسؤولان استان اردبیل و همچنین مسؤولان میراثی و گردشگری کشور پیش از شروع به کار این ستاد حتما به نتایج و خروجی رویدادهای بین‌المللی همدان و تبریز که هر کدام در سال‌های ۲۰۱۸ به ترتیب پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی و جهان اسلام بودند، نگاهی بیندازند و نکات قوت و ضعف آنها را بازخوانی کنند تا بتوانند بهترین بهره را از فرصتی که در اختیارشان قرار گرفته ببرند و این فرصت طلایی را به‌راحتی نسوزانند.

    https://didshahr.ir/23730

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.