https://didshahr.ir/25282

بهترین روش برای خرید اپارتمان استفاده از افراد متخصص است.

بازید از ملک یکی از کارهای مهمی است که به هنگام خرید و یا اجاره باید انجام شود و خریداران و مستاجران برای انتخاب خانه ی مورد نظر خود بهتر است قبل از هر اقدامی خانه را بازدید کنند و هر کسی بسته به بودجه ای که دارد به دنبال خانه ای است که ویژگی های مورد نظر را داشته باشد. البته برخی خانه ها دارای وام خرید مسکن می باشند که این موضوع یک امتیاز مثبت تلقی می شود و توجه به آن می تواند به شما در پردات هزینه آن کمک کند.

یک انتخاب درست می تواند کمک کند تا شما روزهای خود را در خانه با آرامش و آسایش سپری کنید و نادیده گرفتن برخی نکات به هنگام باردید از ملک می تواند باعث شود تا در کوتاه ترین زمان از انتخاب خود پشیمان شوید در نتیجه بهتر است المان های مهم یک خانه را به خوبی بشناسید تا به هنگام خرید آپارتمان ارزان سردرگم نشوید.

بازدید از ملک

انتخاب و توجه به محله برای خرید آپارتمان

یکی از مهمترین نکاتی که به هنگام خرید ملک باید به آن توجه داشته باشید انتخاب محله می باشد. توجه به این نکته می تواند باعث شود تا شما انتخابی عاقلانه و هوشمندانه ای داشته باشید و در نهایت به خانه ی ایدآل خود برسید.

  • خیابان: شاید برای برخی انتخاب خیابان بی اهمیت باشد اما برای رفت و آمد و رسیدن به مراکز مهم و دسترسی آسان به هر چیزی بیش از انچه تصور کنید مهم است. پهنای خیابان به هنگام عبور و مرور، وجود آدم های با فرهنگ، دسترسی به هر آنچه نیازهای اولیه یک زندگی می باشد و ….
  • کوچه: هنگام بازدید از ملک باید به کوچه ای که ساختمان مورد نظر در ان ساخته شده است توجه بسیاری داشته باشید. برخی کوچه ها در محله های قدیمی ساختمان های قدیمی دارند و یا بسیار باریک هستند که عبور و مرور با وسایل نقلیه شخصی را سخت می کنند این موضوع به هنگام اسباب کشی اهمیت بسیاری پیدا می کند. برخی از کوچه بسیار خلوت می باشد و برخی به دلیل موقیتی که دارند مثلا وجود یک رستوران در آن کوچه و … رفت و آمد در آن ها زیاد است. توجه داشته باشید کوچه های خلوت همیشه خواهان زیادتری دارند.
  • همسایه: یکی از مواردی که می تواند در آرامش شما اختلال ایجاد کند همسایه ها هستند و وجود همسایه های خوب و بی حاشیه می تواند یک نعمت بزرگ باشد. زمانی که برای بازدید از ملک مورد نظر می روید قبل از تصمیم گیری تحقیق مختصری از همسایه ها داشته باشید.
  • دسترسی محلی و امکانات رفاهی: بعد از بازدید از ملک مورد نظر یک دوری هم در اطراف آن بزنید تا مطمئن شوید دسترسی به هر آنچه نیاز یک خانواده است در نزدیکی خانه وجود داشته باشد. این نکته ای قابل توجه است که به هنگام زندگی در آن خانه و پس از گذراندن روزها متوجه آن خواهید شد.
  • دسترسی به وسایل حمل و نقل: برای افرادی که شاغل هستند دسترسی به اتوبوس، تاکسی، مترو و… بسیار مهم می باشد این مسئله برای افرادی که وسیله حمل و نقل شخصی هم دارند بسیار مهم می باشد و می تواند یک امتیاز مثبت به شمار بی آید.
  • آسایش و آرامش: اکثر افرادی که سنی از آن ها گذشته است به دنبال محله های خلوت و پر آرامش هستند در نتیجه بهتر است بدانید خیابان هایی که در مرکز شهر وجود دارند بسیار شلوغ هستند و انتخابی درست نمی باشند.

محله برای خرید آپارتمان

بررسی وضعیت عمومی ساختمان هنگام بازدید از ملک

  • نمای ساختمان: اگر ظاهر ساختمان برایتان مهم می باشد توجه داشته باشید که نمای آن از بهترین متریال ساخته شده باشد و دارای ظاهری شیک و تمیز باشد.
  • عرض ورودی ساختمان: این مورد به هنگام اسباب کشی بسیار مهم است که وسایل شما به راحتی از ورودی ساختمان رد شوند اینگونه هم اسباب کشی راحتتری دارید و هم وسایل شما اسیب نمیبینند بهتر است عرض ورودی هر ساختمان از 110 سانتی متر به بالا باشد تا وسالی مانند یخچال ساید، مبلمان ها و… به راحتی از ان عبور کنند.
  • تعداد واحد در هر طبقه: این مورد می تواند در آرامش و آسایش و زندگی شما بسیار تاثیر گذار باشد هر چه تعداد واحدهای یک ساختمان بیشتر باشد رفت و آمد در آن بیشتر است که این موضوع می تواند باعث سرو صدا، بهداشت محیطی کم، خرابی های مختلف و… شود.
  • ایمنی یک ساختمان: اگر قصد خرید آپارتمان را دارید این نکته ای بسیار مهم می باشد اینکه به سختی می توان از وضعیت ساخت و ساز آن آپارتمان سر درآورید کامل درست است اما با یک بررسی کوچک هم می توانید تا حدودی به این موضوع پی ببرید حتی می توانید از یک کارشناس کمک بگیرید تا بتواند اطلاعات مورد نیاز را در اختیار شما قرار دهد.

وضعیت عمومی ساختمان

  • امکانات مورد نیاز: آسانسور، انباری، پارکینگ مهمترین مسائل مربوط به یک ساختمان می باشد. امروزه که اکثر ساختمان ها طبقاتی بالای 4 دارند بهتر است دارای آسانشور باشند همچنین اکثر خانه ها نقلی می باشند در نتیجه نیاز بسیاری به انباری حس می شود تا وسایل مورد نظر در آن ها قرار بگیرند. پارکینگ مهمترین امکانات یک ملک می باشد که باید مسقف و در فضایی پوشیده باشد تا از خودروی شما در برابر آفتاب، برف و باران و حتی دزدی حفاظت شود.
  • شارژ ماهانه ساختمان: بهتر است حین بازدید از ملک درباره شارژ ساختمان اطلاعات کاملی کسب کنید اینکه هر چه شارژ ساختمان کمتر باشد یک امتیاز مثبت است تصور اشتباهی می باشد باید شارژبه گونه ای باشد تا نیازهای ساختمان را به زاحتی برطرف کند و اگر ساختمان به تعمیراتی نیاز داشت با مشکل روبه رو نشود. البته که مبلغ باید اصولی و قانونی باشد.
  • توجه به کنتور گاز، برق و آب: بهترین ساختمان آن است که تمامی کنتورها مجزا باشد در غیر اینصورت باید در مورد نحوه پرداخت آن اطلاعات کسب کنید.
  • سیستم های گرمایشی و سرمایشی: حتما به هنگام بازدید از ملک به این مورد توجه داشته باشید. وجود سیستم های برقی می تواند باعث بالا رفتن هزینه های شما شوند بهترین گزینه کولرهای آبی و پکیج ها هستند. اگر ملک مورد نظر از کولر آبی یا بخاری استفاده می‌کند حتما از مناسب و باز بودن مجاری آن‌ها مطمئن شوید.
  • نورگیر بودن ملک: بودن نور کافی در خانه نعمت است هم باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود و هم انرژی بسیاار مثبتی به همراه خواهد داشت.
  • کف پوش و دیوار پوش ها: هر نوع کفپوشی در ظاهر خانه تاثیر گذار می باشد در نتیجه هم از مرغوبی آن اطلاعات کسب کنید و هم از نوع شست و شوی آن. دیوارپوش ها انواع مختلفی دارند در نتیجه به نوع، رنگ، مدل، جنس و … توجه داشته باشید به طور کل دیوارهایی که قابل شست و شو هستند بهترین گزینه می باشند.

بهترین روش برای خرید اپارتمان استفاده از افراد متخصص است، مشاوران املاک با تسلط به منطقه توانایی معرفی بهترین مورد ها را به شما دارند در ملکاژان مجموعه ای از مشاوران در شرهای جدید مثل پردیس، پرند و… در حال اراده توضیحات فراوان برای بازدید یک واحد یا پیش خرید یک واحد هستند.

    https://didshahr.ir/25282

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.