https://didshahr.ir/3285

وجود مرتفع ترین و بزرگترین پل کابلی در پارک جنگلی مشگین شهر این شهرستان را توریستی کرده است که در فصل های تابستان و بهار پذیرای گردشگران داخلی بسیار زیادی است.

سفر به مرتفع ترین پل کابلی خاورمیانه

به گزارش دیدشهر، با توجه به زیبایی چشم نواز دره سرسبز منطقه خیاو چای مشگین شهر و با الهام از پل کاپیلانوی ونکوور کانادا مهندس گنجعلی بیگ اقدام به ایده پردازی و ساخت چنین شاهکاری در شهرستان مشگین شهر کرده است.

برای ساختن این پل از پلیمر و کامپوزیت که به شکل طرح چوبی است استفاده کرده اند که در برابر رطوبت و ضربه و حریق و فشار ، مقاومت می کند. ضد صاعقه‌، سنسورهای کنترل حرکتی ، بادسنج و دمپرهای خنثی‌کننده رزونانس نیز در این پل به کار رفته تا ایمن تر شود امنیت پل در مقیاس جهانی است و مقاومت بالایی دارد؛ به گونه ایست که در روزهای تعطیل ۳ هزار نفر می توانند از آن عبور کنند.

هزینه ساخت این پل حدود ۴۰۰ میلیارد ریال بوده و کاملا توسط مهندسان داخلی انجام شده است و در ارتفاع ۸۰ متری از رودخانه ی خیاوچای ساخته شده که عرض این پل ۲ متر و طول آن به ۳۶۵ متر می رسد.

بخش هیجان انگیز پل معلق بخش شیشه ای آن است بخش هایی از این پل با شیشه های نشکن ساخته شده است تقریبا تمام کسانی که به این بخش میرسند ترس را تجربه می کنند احساس نا امنی و ترس از شکست شیشه بخشی از احساساتی است که در این لحظه به سراغ گردشگران می رود.

پل معلق

هیجان دیگر که در این مکان وجود دارد زیپ لاین پل معلق است که بیشتر جوانان را به سوی خود می کشاند.

در کنار این پل تالارهای پذیرایی ، ورزش‌های هوایی ، اسب و دوچرخه سواری، رستوران گردان و بازارچه‌های صنایع‌دستی، شهربازی ، پاراگلایدر، هارد سافت (پرش از ارتفاع بر روی تشک بادی) ودیگر امکانات مختلف تفریحی، همگی در یک مجموعه گردشگری به نام “خیاو تاگیردولی” که با نام “نور سبلان ” نیز شناخته می شود، قرار دارد که به عنوان بزرگترین پروژه گردشگری استان اردبیل از آن یاد می کنند.

این پل در تاریخ بیست و ششم اردیبهشت سال ۱۳۹۴ با حضور آقای مسعود سلطانی فر -رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران- رونمایی شده و توانسته به یکی از جاذبه های پرطرفدار اردبیل تبدیل شود.

این مجموعه تفریحی و گردشگری در استان اردبیل شهرستان مشگین شهر جاده موئیل خیابان سعدی پشت بیمارستان ولیعصر(عج) قرار گرفته است.

پل معلق

پل معلق

پل معلق

در این باره بیشتر بدانید:

زیبایی های طبیعت از روی پل معلق مشگین شهر

پل معلق مشگین شهر و هیجان عبور از آن

سفر به مرتفع ترین پل کابلی خاورمیانه

پل معلق مشگین شهر؛ پلی در دامن سبلان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.