https://didshahr.ir/5674

خلخال یکی از شهرهایی است که پتانسیل های خوبی برای جذب توریست دارد و تنها توجه مسوولین و مقامات استانی را می طلبد تا بتوانند از این پتانسیل برای جذب گردشگر و رونق اقتصادیش استفاده کند.

 

خلخال

 

«یا مکن با پیلبانان دوستی ، یا بنا کن خانه ای در خوردِ پیل»

به گزارش دیدشهر، این چند روزی که فرصتی دست داد تا به مناسبت عید فطر در خلخال باشم، شاهد حضور خیل عظیمی از مسافران و گردشگرانی در شهر بودم که یا به عنوان مسافر گذری و یا به عنوان مهمان در منطقه حضور داشتند.

به همان میزان متاسفانه شاهد کمبود ها و بروز برخی مشکلات هم در شهر و منطقه شدم: از وضعیت نامناسب جاده های ورودی به منطقه ،بویژه جاده اسالم به خلخال، از ترافیک و حجم فراوان خودرو ها در داخل شهر، از نبود و کمبود محل پارک و در نتیجه پارک های دوبل متعدد در خیابان های شهر، از شلوغی پمپ بنزین ها، از کمبود محل های اقامت و استراحت موقت مثل پارک و فضای سبز، از کمبود شدید سرویس های بهداشتی، از شلوغی نانوایی ها، از کمبود محل های عرضه مواد غذایی و اقلام مورد نیاز مسافران ، مثل آب جوش، یخ ،…

 

خلخال

 

اگر فردا ،پل معلق یا تله سیژ یا طرح های گردشگری دیگر در منطقه افتتاح شوند، آنوقت وضعیت به چه صورت در خواهد آمد؟

اینطوری باشد نه تنها منطقه و اهالی از حضور گردشگران سودی نخواهد برد، بلکه زندگی عادی شهروندان هم که مختل خواهد شد.

سازمان ها و ادارات محترم ذیربط و مسئولان مربوطه (فرمانداری ،شهرداری،گردشگری، راهنمایی رانندگی ، و…. ) ،

 

خلخال اسالم

 

شهر توریستی باید همه چیزش توریستی باشد، نمی شود اماکن و تاسیسات گردشگری در منطقه ایجاد کرد ولی زیرساخت های گردشگری را تقویت نکرد.

اگر با دو روز تعطیلی و هجوم گردشگران موقت وضعیت به این صورت در می آید، فردا روزی که قرار است ،خلخال منطقه توریستی شود و چندین برابر این مسافر و گردشگر وارد شهر و منطقه شوند، تدبیر چه خواهد شد؟

بیاییم به فکر چاره باشیم قبل از آنکه دیر شود.

نویسنده: داریوش مغیثی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

انتشار مجدد مطالب تنها با ذکر نام منبع "دید شهر" مجاز میباشد.